Avatar billede sjatten Nybegynder
12. januar 2005 - 07:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spg. ang 3d/2d chatte.

Hej, jeg har egenlig tænkt og haft en stor intresse for 3D/2D chatte i snart 1 uge.
Jeg har knoklet mig frem til et rykkesystem (Hvor mandan/damen kan klikke sig på forskellige felter).

Jeg har lige nu følgene funktioner til den:
* Butikker (sko, hår, tøj, briller, barbere, diverse, ting).

* Ting-system (Man kan få ting, feks. en plante også kan man indrette den i sin bolig).

* Klædeskab (Man kan skifte sit hår, sko, briller, tøj)

* Onlinetids system (Man får online timer, min, sek for den tid man er online på chatten)

* Man kan få sin helt egen lejlighed/bolig hvor man kan indrette sine ting, osv.

* Man kan skrive med andre i en tekstboks, med smileys.

* Rykkesystemet & Tekstboksen klikker og blinker ikke.

* Chatten opdateres hurtig i en skjult frame, hvor det går hurtigt for at se brugerne rykke.

* Man kan få sin egen nye navnfarve (feks. råd, sort, gul?-)

* Man kan se andres profiler.

* Man kan rette sin profil, (rediger sine informationer)

* Man kan skifte sit password.

- Hvad ville i have at en 2D/3D chat, skal kunne?
- Hvad er det lige der gør N.dk er den bedste?
- Hvilket webhotel, er bedst at hoste til? vedr. chatte.
- Hvad vil det koste for 3 domainer (.dk, .org. com)

- Jesper
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 09:36 #1
det der gør N godt er først og fremmest at de har mange brugere, det er som regel det der kendetegner en god chat, for hvis man kigger på ofirchat så kan den jo faktisk INTET, og alligevel bliver den brugt at tusindvis af mennesker hver dag.

Så du bliver nok nød til at afsætte et pænt beløb til markedsførring hvis du vil frem i den nu svære branche at komme ind i.

Ang. hosting, så hold dig fra de billige hoteller til 9-10 kroner, du kommer hurtig op og bruger for meget trafik eller lign. og så lukker de siden.

Brug istedet f.eks. www.wannafind.dk www.enavn.dk www.scannet.dk eller lign. OG husk at kontakte dem inden og fortæl dem om hvad du har tænkt dig. for så er det 100% sikre på de ved hvad der foregår og så lukker de ikke bare pludselig.

En anden ting i en 3d chat er selvfølgelig også at den er pæn :) men ellers synes jeg dine funktioner lyder rigtig gode.
Evt lave nogle ting som dagbog og gæstebog og lign som ligger lidt "uden" for selve chatten. ( kig lidt på jubbi chat, de har en logbog og en skibspost)
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 09:37 #2
ang 3 domæner så koster
dk - 70 kroner
com og org - ca. 100 kroner pr stk
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
12. januar 2005 - 09:43 #3
en start er også at lave noget som man ikke rigtig har set før. Nu kunne det fx være nogle kunne købe overvågnings system så man fx har et lille vindue (evt. pop up) hvor man kan se hvad en bruger skriver og bevæger sig henne. Det kunne fx. være en af sine venner man kunne overvåge. Jeg har lavet en chat med den funktion med henblik på at sælge det videre, og er faktisk igang med en handel på nuværende tidspunkt og grunden til det var faktisk pga. den nye ide med overvågning.
Men desværre kan jeg ikke vise jer chatten fordi køber ikke ønsker andres interesse, og købers navn er også udeladt.

men hvis det har interesse vil jeg godt hvis du ikke selv udmiddeltbar ved hvordan du vil bygge det op hjælpe dig.

isåfald kan jeg kontaktes på.

msn: codeadmin(A)mail.dk
mail: codeadmin(A)gmail.com
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 09:48 #4
jeg mener ikke at sådan nogle ting er en afgørende faktor i dette spil, jeg tror meget meget få mennesker vil skifte chat pga af sådan en funktion. Det kræver meget mere end bare at have nogle nyskabende funktioner. :)

Men ellers smart ide evilhoppemis - bortset lige fra når man selv bliver overvåget, ikke alle der lige har lyst til det.
Avatar billede sjatten Nybegynder
12. januar 2005 - 14:06 #5
En der kan give flere idéer / funktioner eller systemer til chatten?
Vil gå igang med:

* Talebobler
* Fikse bugs / fejl, stavefejl osv.
* Dagbog system
* Gæstebog, hvor andre kan skrive i.
* Billede galleri
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 14:10 #6
sjatten - hvis du kan give mig adgang til test af systemet, vil jeg gerne teste og finde fejl, samt komme med ideer, jeg kan fanges på martin@ tygsen. dk
Avatar billede sjatten Nybegynder
12. januar 2005 - 14:50 #7
Har du microsoft messenger?
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 15:01 #8
samme adresse husk at slette de mellemrum der er i mail adressen