Avatar billede cupermann Nybegynder
11. januar 2005 - 20:19 Der er 9 kommentarer

SME server6 Root password

Mit spørgsmål er.

jeg har insatlleret en Linux SME-Server 6. Jeg har fået liv i Mysql, Men nå jeg prøver at lave en kode til den vil den ikke. Den skriver bare Ugyldig kode ingen adgang. Hvis jeg prøver at åbne phpmyadmin skriver den.

cannot load MySQL extension,
please check PHP Configuration.

Ved ikke hvad jeg gøre forkert. men det er noget. Det er text mode den køre i så ved ikke om jeg skal installer den ny version af Mysql og PHP og måske også lige PHPMyAdmin. Ved ikke hvad for en version af dem som er gode til at køre en Chat med.

Håber mega meget at jeg kan få noget hjælp af jer.
10000 tak! ;)
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2005 - 00:14 #1
Der ligger en fil med root password hvis du telnetter til den, i mappen root !

Du må under ingen omstændigheder ændre den kode, da det kan gå konsekvenser får serveren.
Avatar billede cupermann Nybegynder
12. januar 2005 - 14:37 #2
Okay Hvordan gør man det?
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2005 - 20:58 #3
I kør skriver du "Telnet IPadresse"
Avatar billede cupermann Nybegynder
12. januar 2005 - 21:44 #4
jamen min mit telnet på SME serveren 6 virker ikke. den skrier fandt ikke serveren på ip 192.168.0.103
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2005 - 21:46 #5
Så skal du først aktivere det via Webinterfacet !
Avatar billede cupermann Nybegynder
12. januar 2005 - 21:59 #6
hvor henne
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2005 - 22:10 #7
Har ikke lige en SME 6 installeret, men det er en af de første punkter i menuen !
Avatar billede cupermann Nybegynder
12. januar 2005 - 22:20 #8
okay prøver lige
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2005 - 23:39 #9
Fik lige installeret en SME 6 Unsupported release, men under Security -> Remote Access kan du enable Secure shell access, der efter henter du putty på http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html, når du starter putty vælger du ssh og skriver IPen eller navnet hostname.