Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 18:23 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

Admin! Hvor meget skal man finde sig?

http://www.eksperten.dk/spm/55607
behøver jeg sige mere?
Avatar billede htx98i17 Professor
19. marts 2001 - 18:26 #1
damn, hvor fræk har han lov at være, hehe
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 18:27 #2
Admin er informeret via mail, men ville da lige advare andre mod at hjælpe bentburg!
Avatar billede tkirk Nybegynder
19. marts 2001 - 18:27 #3
At slette...
Avatar billede htx98i17 Professor
19. marts 2001 - 18:28 #4
jamen det var da en god ide, takker :-)
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 18:28 #5
Har set det!!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
19. marts 2001 - 18:28 #6
bentburg er slettet
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:29 #7
Wov... en torsk... det var da helt vild
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:29 #8
Dem ser man jo desværre af og til... og lige så hurtigt de er slettede, opretter de nye profiler.

Der burde gøres noget alvorligt ved registreringsproceduren mener jeg. Jeg synes stadig løsningen kunne være, at man skal oprette sig med fuldt navn og email adresse. Og denne skal verificeres af admins/coadmins før accounten kan benyttes.

NanoQ
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 18:30 #9
Vi er nok kvikke idag!! *G*
Avatar billede adagio Nybegynder
19. marts 2001 - 18:30 #10
hold da helt kæft
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 18:30 #11
det var sqi hurtigt :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:30 #12
Betaling, på 25 om året, vil ikke holde mig væk fra eksperten
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 18:31 #13
Nanoq>> En oki ide, men det er så let at bruge et andet navn + hvis de ikke har tid nu, hvordan ville det så være hvis de skulle gennemgå alle brugere manuelt??
Ja, er godt klar over co-admin osv.
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 18:33 #14
Dalbjerg>> Heller ikke her, og så lade dem der betaler have ekstra \"funktioner\"..
og lade \"de andre\" have en gæstestatus på et eller andet niveau...

eksempel se på www.scor.dk ??
Ja, der er stor forskel på gratis/betalings-servicen..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:35 #15
annika, indfører man en valideringsprocedure, hvor der bliver sendt en mail til den indtastede e-mailadresse, som den nye bruger skal returnere, vil man kunne udelukke rigtig mange. Det er trods alt ikke helt så nemt at oprette en ny mailadresse hver gang man vil oprette en ny profil.

Det med Admins tid er det eneste problem som jeg kan se. Her bør man trække på nogle af de mange mennesker der hellere end gerne vil give en hånd med.

NanoQ
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:35 #16
evt... således at dem med over X antal points, kunne slette gæstekontoerne. hvis man havde indbetalt, 25 kroner...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:35 #17
der kunne være en slags flood protection for ikke betalende!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:36 #18
ofir.dk
hotmail.com
osv osv osv

her kan man oprettet alle de emails adresse man vil...

Jeg har selv 7 domænes. med catch all på... så kan du selv regne ud hvor mange gange jeg kan oprette mig, som bruger...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:36 #19
Jeg går ikke ind for betaling. Ikke engang om det kun var 5-10 kr. om året. Det er en principsag. :)

Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:36 #20
dalbjerg >> nej det vil give en slags diktatur, \"mak ret eller du bliver slettet politik\"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:37 #21
dalberg, det kan sagtens lade sig gøre... men det kræver en større indsats af dem der vil snyde. Jeg tror det ville kunne holde mange væk :)

Slettede brugere skal naturligvis ikke kunne oprette sig med samme mailadresse igen.

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:38 #22
hvis vi nu siger, at det kun er folk over 20000 points som har indbetalt de 25...

Så ville det jo nok ikke være det helt storer problem, der dem over 2000 points, nok ikke lige vil skade eksperten.dk... vel... ???

Så kunne du jo klage til hoved admin ikke...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:39 #23
nanoq >> hvad så med brugere der har eget domain, det er bare at klaske engang i tastaturet og @domain.dk, så er den overstået
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:39 #24
webmaster, well... det ville være meget nemt at afsløre. Og afsløres det, er det jo bare at forbyde hele domænet adgang :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:41 #25
ville nok være lidt drastisk!, tænker på alle de små private hosting steder!
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 18:42 #26
Hvorfor betale for at svare( for det meste da ;) på ? Det kan jeg ikke rigtigt greje.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:43 #27
jeg har tilbydt gratis email ordning, fra min sider... altså har 1000 andre samme endelse på sin email adresse, som jeg har... vil det betyder at hvis alle 1000 oprettet en konto, hos eksperten.dk, så blev jeg også slettet???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:43 #28
webmaster, du skrev jo selv at det var brugere med EGET domænenavne. Bruger de deres eget domænenavn til andre brugere, vil de naturligvis heller ikke have adgang længere. Men så må de jo gå til ejeren af domænet, og bede ham undskylde pænt overfor Eksperten ;)

NanoQ
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:44 #29
eller ikke for at svarer... Men dem med gæste status... kan evt. slettes ved at 10 betalen gå ind og vælger slet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2001 - 18:45 #30
dalbjerg, det vil jeg ikke sige... Men jeg går da ud fra, at folk der vil have en e-mail adresse fra dine sider, skal igennem én eller anden form for registreringsprocedure? - bare det, vil være så besværligt, at det vil sluse mange \"snydere\" fra. Alternativt burde du måske overveje at stramme op på din registreringsprocedure ;)

NanoQ
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:48 #31
man skulle udfylde, navn adresse telefon nummer osv..

Men med alle de nye browser, er det jo bare at trykke 2 gange i feltet, så bliver det udfyldt...

Jamen, hvordan kan det så være?? eks, jeg har jo dalbjerg@leweb.dk
men jeg har jo også leweb@leweb.dk

hvordan vil dette kunne holdes ude?

eller kenneth@leweb.dk
hans@leweb.dk
peter@leweb.dk
info@leweb.dk

jeg kan godt se at denne
sadfrklfsdaflkahf@leweb.dk nok ikke lige vil kunne ses, er snyd.. men jeg kan sku sagtens, finde 1000 email adresser på domænet, leweb.dk, som ikke lige kan ses er snyd...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:50 #32
Nej den med betaling, syntes jeg vil være bedre...

Jeg vil i hvertfald godt betale 25 om året... Men man skal stadigt kunne oprettes hvor man ikke indbetaler, men så skal havde nogen mangler... Evt. således at betalene bruger, kan slette bruger..
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:52 #33
hvad med at ikke betalende fik en stopper så de maks kunne stille 5 spm\'s per uge. og have et point limit på 1k etc. etc.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:54 #34
tjaaa... eller at man ikke kunne oprette spørgsmål på over 60 points... osv...

men stadigt således at betalende bruger kan slette ikke betalende bruger
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:56 #35
den der med at slette ikke btealnde rbugere er jeg nu ldit imod!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 18:57 #36
ikke hvis der kom noget begrænset på den.. således at eks.... 10 andre bruger, skal vælge slet bruger, før man blev slettet...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 18:58 #37
fuq jeg stawer idaq
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 19:00 #38
Helt sikkert en god ide.
For det er på den anden side også synd at folk går herfra, fordi der er så mange problemer med snyd.

Så hvorfor ikke lave at der ER mulighed for at betale et mindre beløb, at der ER mulighed for at ved samstemmighed mellem flere brugere, at de så kan slette en spammer/snyder mv???

Ærlig talt, så tror jeg det ville være en god ide at \"eksperten\" selv laver det om, eller laver et spørgeskema, for at se holdningerne....
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:01 #39
hvad nu hvis en IBB(ikke betalende bruger) gør sig upopulær engang så bliver stemt ud af 8 brugere, så undskyler IBB sig, og de 6 BB(betalende brugere) glemmer at gjerne deres slet mærke. så en anden gang går IBB sig upopulær, og bliver slettet selvom der kun er 4 BB\'ere der stemmer ham ud...
Ikke noget med at sige at det lyder mærkeligt, for det er det :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:02 #40
jamen, så har han jo gjordt sig upopulær, og 10 andre bruger, syntes ikke om ham.. og derfor bedes han slette...

men kun som disable... altså han brugerprofil skal kunne enable, af admin.. som bestemmer, om der var noget galt, med at brugeren blev slettet
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 19:03 #41
der kan laves en \"timeout\" således at man fx. efter en omgang, skal gøre mere \"ged i den\" indenfor XX dage/uger, og derefter fjernes alle X\'er
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:04 #42
Det syntes jeg ikke... For han har jo gjordt sig upopulær flere steder....

altså har han snydt tiderliger... og derfor skal han slettes
Avatar billede berg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:04 #43
dalbjerg->Mener du alvorligt at bare fordi man betaler 25 kroner om måneden/året skal man have ret til at slette en anden bruger uden begrundelse?

Jeg ville gerne betale de par kroner, hvis betalingssystemet blev aktuelt!
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 19:06 #44
både og... hvis nu du har dummet dig i starten af dit \"medlemsskab\" herinde, og så ellers opfører dig ordentligt, og at du så 6 mdr. senere dummer dig 1 gang mere, så......
Men igen, så kræver det jo så, at man er aktiv imellemtiden....

*Argghh*
Kan overhovedet ikke formulere mig..

Daffer lige, mad om snart, og borddækning mv.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:06 #45
berg: ja de bruger som ikke har indbetalt, disse penge skal man kunne slette, men ikke bare således at en person kan slette dem, eks 10...

Og de skal ikke slettes i ordet forstand, men disable.. og så skulle man lave således at man kan sende en email, og begrunde, hvorfor ens konto, skal enable
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:08 #46
Eller noget mere også få en T-shirt. ;) Så fik man da noget!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:10 #47
Avatar billede berg Nybegynder
19. marts 2001 - 19:10 #48
Jeg kan egentlig bedre lide det her hvor 1 bruger begrunder overfor admin, enten via mail eller her på eksperten, hvorfor en bruger skal slettes.

Ville man så kunne stemme en bruger ud igen og igen, selvom vedkommende har fået admin til at enable sig igen?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:11 #49
jaaa t-shirt! :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:14 #50
wmdk>> ?? link ??
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:15 #51
kurtj >> jeg vil også ha expert t-shirt!
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:19 #52
Ja, det var da det eneste jeg syntes kunne berettige at der skulle betales noget.

wmdk> hvorfor linkede du til dette ?
Der er måske mere end stave der ikke virker idag!! *G*
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:25 #53
kurtj >> for at admin kunne se denne diskussion, når han nu ville overveje forslag 2
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:33 #54
Mig bekendt hjælper det ikke at putte linket ind i dette ?
For det er jo 57947 !! Det må da skulle ind i forslag 2 så.
Derfor min undren!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 19:34 #55
Ellers har du for mange vinduer åbne. *G*
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2001 - 19:39 #56
ohh det har jeg først set nu, fejl klik! jeg har lige skåret ned på 7 vinduer
Avatar billede lew Nybegynder
19. marts 2001 - 20:09 #57
Hvad med om password blev sendt som SMS. Det vil godt nok udelukke folk uden mobiltelefoner, men dem er der nok ikke ret mange af, og det ville så være den pris man blev nødt til at acceptere for denne kontrol.
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. marts 2001 - 20:36 #58
Ohh, ja men så farvel da. For jeg ejer sq ikke en mobil.
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. marts 2001 - 20:40 #59
lew:> Fabelagtigt dårligt forslag!
Avatar billede lew Nybegynder
19. marts 2001 - 21:26 #60
Såfremt der skal indføres restriktioner på oprettelse, vil det enten betyde en større administrativ arbejdsbyrde, eller en reduktion i antallet af brugere som en reaktion på en enten mere omstændig registreringsprocedure eller et krav om specifikke hardware/software komponeneter. SMS har vist sig at være en glimrende sekundær kommunikations kilde i kombination med web når man gerne vil tilstræbe en unik brugeridentifikation, da den både er administrativ overkommelig samt at der i danmark er registreret et antal af mobiltelefoner der svarer til at over 97% af alle danskere har daglig adgang til en mobiltelefon.

nomiz:> hvad med lidt konstruktiv kritik...
Avatar billede pallepirat Nybegynder
19. marts 2001 - 22:43 #61
Jeg mener det er vovet det med mobiltlf.  men derimod er med på ideen om et ekspertenteam som består af frivillige folk som har lyst og mod på at være co-admins. Der står jo selv i flg. link:
__________________________________________________
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=30
__________________________________________________

At eksperten går efter større effektivitet men at det kræver møder i starten. Dette går jeg så ikke ind for men derimod burde en del af arbejdet udliciteres til de folk som lavede noget seriøst for eksperten og problemet er så bare de casting som skal foregår her. Men hvis der er nogen kreative forslag så mener jeg at denne debat er meget konstruktiv.

MVH
Kristian Sørensen
WaveIT