Avatar billede scorpion Nybegynder
10. januar 2005 - 19:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navne Server 1 og 2

Hej på den anden side

Jeg håber der er nogen i den anden ende som kan hjælpe mig med en ting angående registering af domæne.

Når jeg skal registere et domæne bliver jeg spurgt om Navne Server 1 og 2; jeg har jo en registering så klart fra min internetudbydere, men hvordan får jeg fat i den anden?

Skal jeg oprette to subdomæner, eller hvordan kommer jeg lettest fordi dette.

Hardware mæssigt drejer det sig om en MS server 2003.
OBS Jeg har ikke brug for at vide at Linux eller andet er bedre og licensen kommer fra en skole; så var det ude af verden.

Mvh
Scorpion
Avatar billede a1a1 Novice
10. januar 2005 - 19:40 #1
hvor registrere du dit domæne henne?

når du skal bruge et domæne SKAL du bruge 2 DNS servere, det er normalt (aldrig) dine egne.

Du pleje at kunne tilkøbe DNS hosting/pegning (2 DNS servere der peger på den ip du vil have

;o)
Avatar billede scorpion Nybegynder
10. januar 2005 - 19:45 #2
Det må jeg da lige kigge på, mener bare ikke der havde noget :-)
Avatar billede a1a1 Novice
10. januar 2005 - 20:42 #3
du kan købe domæner mange steder bl.a. http://gratisdns.dk/?size=400&side=62