Avatar billede wip13 Nybegynder
07. januar 2005 - 18:38 Der er 3 kommentarer

rettigheder på ekstra drev

Jeg har en fat32 disk som backup på min linux maskine. Når jeg har mountet den virker alting perfekt...de første 5 minutter. Jeg kan både skrive, læse og alles. Men efter 5 minutter sker der et eller andet så jeg ligepludseligt (også som root) KUN har læse adgang. hvis jeg unmounter og efterfølgende mounter disken har jeg igen skriveadgang til den...i cirka 5 minutter.

Nogen der ved hvorfor den pludselig mener at jeg ikke skal have lov til at skrive? Det kan både ske mens jeg er igang med at kopiere en fil til drevet, men også hvis jeg intet laver.
Avatar billede irit Nybegynder
09. januar 2005 - 19:55 #1
Mounter du den gennem consol?

Du kan også bare sætte den ind i /etc/fstab, så den mounter automatisk.
Avatar billede wip13 Nybegynder
09. januar 2005 - 20:17 #2
de er også i fstab
Avatar billede gozar Nybegynder
09. januar 2005 - 22:52 #3
Står der nogne fejl i dmesg?

Du kan bestæmme bruger og gruppe ved mount.
mount -o uid=wip13,gid=wip13 ..................