Avatar billede mortenhest Nybegynder
07. januar 2005 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tv-out sort/hvid, tv understøtter ikke s-vhs.

Jeg ved der har været mange spørgsmål som minder om dette men jeg har ikke kunnet finde løsningen på mit problem, så derfor opretter jeg dette.

Jeg har:
- en bærbar med tv-out (s-vhs)
- et såkaldt "dvd-kabel-kit" (forlængerledning med med s-vhs stik i begge ender samt audio)
- en s-vhs til composite adapter (gult kabel, ikke?)
- et composite + audio til scart omformer

Der er ikke så mange forskellige måder man kan tilslutte dette på men uanset hvordan jeg gør er signalet der kommer fra PC'en sort/hvid.

Hverken min video eller tv understøtter s-vhs, er det så slet ikke muligt at se farve fra pc'en på mit fjernsyn??
(jeg har sikret mig at tv-out, står til PAL)

På forhånd tak

Morten
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 15:06 #1
en s-vhs til composite adapter (gult kabel, ikke?)

hvis du har dette kabel skal du kunne bruge alm video signal til dit tv

har du tjekket alle indstillinger på skærmkortet at de står til pal
Avatar billede re-flex Nybegynder
07. januar 2005 - 15:36 #2
Du skal højst andsynligt have fat i et "color fix" kabel.

http://www.sandberg.net/sandberg/kabler/50365.HTM
Avatar billede mortenhest Nybegynder
07. januar 2005 - 15:37 #3
alle indstillingerne under skærmindstillinger -> avanceret -> skærme står til PAL

Jeg forstår det heller ikke fordi idet at s-vhs kablet går til at være et "gult-kabel" så skulle signalet heller ikke længere være s-vhs, vel?? og så skulle der ikke være nogle problemer med at vise farver.

Jeg har prøvet at tilslutte Pc'en (uden at ændre i opsætningen) til et andet fjernsyn (som understøtter s-vhs) og her er der ingen problemer.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
26. januar 2005 - 13:01 #4
Det løste problemet at købe et color-fix kabel, så smid lige et svar ( re-flex) hvis du ønsker point. Tak
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. januar 2005 - 17:25 #5
Svar... Tak for point