Avatar billede saison Nybegynder
06. januar 2005 - 23:53 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Passer alle grafikkort til pcen?

Jeg skal købe ny pc over Internettet, men jeg kan ikke vælge det grafikkort jeg har udset mig, der hvor jeg vil købe computeren. Kan jeg bare købe grafikkortet et andet sted og så sætte det i computeren, eller er det ikke alle grafikkort der passer til alle computere ( - noget med bundkort?!?!)

Computeren er en Athlon64 3000+ med ASUS k8v-X bundkort. Grafikkortet er Sapphire RADEON 9600 Atlantis Pro ADVANTAGE Edition.

Iøvrigt nogen der kender grafikkortet? Er det godt til prisen? (ca 900,-)
Avatar billede timealert Nybegynder
07. januar 2005 - 00:00 #1
Der er flere slags grafikkort, bl.a. PCI, PCI-E og AGP.

Du skal købe den type som dit bundkort understøtter. Det er formentlig AGP 8x eller PCI-E x16 som dit bundkort understøtter.

Hvilken en ad dem kan du læse i manualen til bundkortet
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
07. januar 2005 - 00:08 #2
1 x AGP 8X
5x PCI

Det er de slote dit bundkort har så du skal bare købe det du har udset dig da det er et AGP grafikkort...
Avatar billede a-milan Nybegynder
08. januar 2005 - 20:46 #3
Det grafikkort du nævner følger med din PC, kører jeg med, jeg spiller Bla. halflife 2, Farcry og har også prøvet med doom 3 uden problemer, så hvorfor vil du have et andet grafikkort??  -hvis du ønsker et andet grafikkort og din PC bruger AGP 8X så er der 2 slots (sokler) en brun og en grøn, et kort til den grønne sokkel (den nyeste slags) har en hage der hvor kortet sættes fast til en lås, den passer ikke til en brun sokkel (måtte selv købe nyt bundkort på den konto).