Avatar billede xenagirl Nybegynder
03. januar 2005 - 16:02 Der er 2 kommentarer

Bundkort, chipset og BIOS - sucks !

Hej kloge hoveder

Sidder og bakser med noget gammelt skrammel af en pc - har prøvet at installere 98 SE og XP pro. Med dårligt resultat - "blue screen of death" under installationen. Har mistanke om BIOS'en trænger til en opdatering ! Har kigget på en del af svarene herinde men er stadig i tvivl. Er der nogle der kan guide mig den rigtige vej ? Med aida fandt jeg ud af flg. - inden den crashede.:
First internatiol computer
Motherboard.: 6a6ljf09 FICFAM
Chipset.: VIA VT82C694X Appollo Pro 133
Processor.: Pentium II celeron 600Mhz
VIA cyrix III winchip c5A
Award modular BIOS V.6.00 PG version VBA42
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. januar 2005 - 18:19 #1
Hejsa
Får du forskellige fejl på forskellige tidspunkter ?
Det lyder som om du har et ram problem (læs: defekt ram).
Avatar billede xenagirl Nybegynder
03. januar 2005 - 21:24 #2
Har løst problemet ved at opdatere chipsættet - man skal jo læse aida's rapporter grundigt - så får man de helt nøjagtige oplysninger. Undskyld ulejligheden !