Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
03. januar 2005 - 01:03 Der er 18 kommentarer

Windows update installerer ikke korrekt

når jeg forsøger at køre windows update for at installere SP2, løber jeg ind i en række problemer. For det første vil den slet ikke installere SP2 og bliver ved med at sige installationen slår fejl. For det andet insisterer den på, at jeg installerer en række andre (tidligere) opdateringer i stedet. Når jeg så forsøger at installere disse, kører det umiddelbart fint. Problemet er bare, at når jeg så starter windows update igen er det de samme 6 updates den foreslår som om de ikke er installeret. Jeg har forsøgt med at genstarte mellem jeg installerer og så forsøger igen, men det gør ingen forskel.

Nogen forslag tilhvad der går galt? Er min computer inficeret med et eller andet lort eller gør jeg noget forkert?
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 01:22 #1
Jeg har forsøgt med at genstarte mellem jeg installerer og så forsøger igen, men det gør ingen forskel.

er det mellem hver enkelt update?
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
03. januar 2005 - 01:38 #2
jeg har forsøgt både enkeltvis installering og samlet installering med genstarter ind imellem.Fandt i øvrigt frem til følgende fejlmeddelelse (80242FFF), kan ikke umiddelbart finde noget fornuftigt om denne fejlmeddelelse på nettet :-(
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 01:45 #3
I tilføj&fjern programmer under kontrolpanel.. kan du se dine windows updates der?
Avatar billede sondervangen Nybegynder
03. januar 2005 - 07:17 #4
jeg har lagt sp2 ind på 4 maskiner, og hver gang har det været lettest hvis :
1) jeg hentede sp2 ned først ( det er en temmelig stor fil)
2) tjekkede for spyware mv. brug evt denne gode guide
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt
3) loggede af internet
-en af dem jeg installerede på, en bærbar, skulle bruge temmelig lang tid til at komme til startmenu 1. gang, men nu kører den bare

hvis du ønsker at hente sp2 fra det link der er på siden, kan det meget nemt at betale sig at hente et ftp-program til at hente den ned med.
hent feks cute http://www.globalscape.com/downloads/cuteftp.asp?sessionid=dzknqtzpby02nonhwidma52s
og skriv denne url ind til at hente fra:
ftp://ftp.sdu.dk/
-noget du kunne bruge?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2005 - 08:48 #5
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" også off-line filer – anvend
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau(hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Faneblad: indhold, klik på knappen Nulstil SSL-Status.

H-Klik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfor Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;319585
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 12:59 #6
Avatar billede hcma Novice
03. januar 2005 - 15:04 #7
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
03. januar 2005 - 15:46 #8
Kalp --> nix,jeg kan ikke se de pågældende opdateringer. Nogen er dog installeret...

Haverslev --> prøvede det, men det virkede ikke...

Sondervangen --> hvad gør jeg når jeg har downloaded SP2 filen og pakket den ud? Jeg kan  ikke gennemskue hvilken en af programfilerne jeg så skal køre.

Catbody --> Prøvede de relavante løsninger, men ingen forbedring :-(
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2005 - 19:12 #9
prøv at hente SP2 herfra:

http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

PS. Der er vel en orginal registreret xp du har på din maskine, ellers kan du ikke installere sp2, da SP1/SP2 checker for kopi nøgler.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 19:37 #10
Tips: Undervejs ved install af SP2 så afbryd fysisk fra INTERNETTET; og tilslut først EFTER SP2 er gået helt godt...

Den SP2 du sakser fra http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ er jo 'bare' én stor *.exe fil. Skyd den af og resten går af sig selv.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 19:38 #11
Hovsa - hvor meget frit diskplads C: har du inden SP2 showet ?
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
04. januar 2005 - 09:20 #12
haverslev --> har i forvejen hentet filen derfra,da majsmarken har givet linket længere oppe i diskussionen ;-) Og jo det er faktisk en original version - den fulgte med computeren da jeg købte den.

Majsmarken --> problemet er, at der ikke sker mere efter at filerne er pakket ud... Meget mærkeligt. Ville nemlig også have forventet at resten kom af sig selv.
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2005 - 15:05 #13
OK, havde ikke set du skulle hente SP2 med cute.

Men prøv at åben filen: C:\Windows\System32\Drivers\etc\HOSTS , deri kan det måske være at der står microsoft.com  xxx.0.0.1 eller noget lign..
Du må IKKE slette 127.0.0.1, det er dit eget netkort
Slet det der har med microsoft at gøre.

Eller via notepad C:\Windows\HOSTS
Feks. vil den se således ud i notepad.

# Copyright (c) 1998 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP stack for Windowsxx
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
04. januar 2005 - 15:41 #14
har kun den ene linie der skal være der... Nogen ide om hvorfor min downloadede SP2 heller ikke kan køres?
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2005 - 21:26 #15
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;822798
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;886590

Ellers kan det jo være et virus / spyware problem.
:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Måske skal du også hente programmet HiJackThis, for at være 100% sikker.
Installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe.
DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den evt. herind - eller opret et spørgsmål i Virus kategorien, en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede sondervangen Nybegynder
17. januar 2005 - 12:26 #16
er du sikker på din dl sp2 er færdig.. skal fylde ca 225 mb hvis jeg husker rigtigt
Avatar billede sondervangen Nybegynder
17. januar 2005 - 12:34 #17
fordelen med at hente med cute, er at dine filer ikke går i stykker!! hvis du feks har dl 220 mb uden cute og din forbindelse går ned .. har du bare misbrugt din tid og står med 220 mb ubrugeligt materiale.. hvorimod cute kan fortsætte din downloading!!
comprende??
Avatar billede hcma Novice
17. januar 2005 - 14:56 #18
SP2 er meget følsom over for ad-/spyware, så gør som haverslev skriver 04/01-2005 21:26:53
Her er hvad jeg gjorde:
1: scannede for spyware med Ad-Aware.
2: lavede en diskoprydning (Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning)
3: Downloadede en patch fra MS som kunne genskabe min LAN-forbindelse til internettet, hvis den røg.
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
4: Gik ind på Windows Update , da jeg kun havde behov for at downloade og installere de updates som lå imellem sp1 og sp2 (ca. 70 mb) og så gik det ellers derudaf uden problemer (bortset fra at jeg sommetider troede at processen var gået i stå - uden grund )