Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2005 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nyeste php til rh 7.3

Jeg har et par spørgsmål angående php og rh7.3..

For det første leder jeg efter en rpm-pakke med php 4.3.10 til redhat 7.3 og lidt hjælp til hvordan jeg installere denne + de dependencies som den skal bruge. Evt up2date?

Mit andet problem er at jeg tilsyneladende ikke kan bruge up2date. Den vil have at jeg registrer mig med rhn_register og så får jeg følgende fejl 5 gange:
A socket error occured: SSL_connect error, attempt #1

Jeg vil tro at hvis jeg kan få up2date til at virke, så skulle det være noget lettere at installere php-4.3.10?
Avatar billede lap Nybegynder
02. januar 2005 - 20:49 #1
up2date mangler opdatering - deres certifikat skulle udskiftes i juli/august 2003 - det er formentlig problemet.

Desværre skal du ikke regne med, at du finder en rpm-pakke med ny php til rh73 - jeg har selv forsøgt for et par måneder siden - uden held. Jeg endte med at installere en fedora core 3.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2005 - 21:15 #2
Ja nu fik jeg også up2date til at køre..

Nu prøver jeg mig bare frem, og håber at det går godt. Ved du hvor jeg kan finde nogle mirrors med php-4.3.10?
Avatar billede lap Nybegynder
02. januar 2005 - 21:54 #3
nix, jeg forsøgte som sagt for et par måneder siden - og selvom jeg fandt en pakke, så gik det helt galt med alle dependencies
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2005 - 21:59 #4
Jeg fandt denne guide som faktisk lader til at virke, jeg har i hvert ikke fået nogen fejl, men umiddelbart kan jeg ikke finde php efter kompilering.

http://forums.ev1servers.net/showthread.php?s=&threadid=51722
Avatar billede justlinux Nybegynder
03. januar 2005 - 20:23 #5
Huskede du at kompilerer med de variable du fik fra phpinfo()'en ?

ummidelbart ville den efter en "make install" ende i /usr/loca/bin/php , ellers ligger den i ~/php-4.3.10/sapi/cgi/php
Avatar billede fixxxer Nybegynder
06. januar 2005 - 00:25 #6
Det var netop det der gik i hat for mig, er jeg bange for.. Og da jeg havde afinstalleret php fra rpm, så var der ikke rigtig nogen vej tilbage.. reinstallerede rh7.3 og nu kører det igen, jeg fandt nogle RPM'er fra norlug til php-4.3.10 og det virkede bare, med mysql 4.1 og det hele.. så kan jeg jo alligvel et eller andet med linux :-)

I skal have tak for hjælpen, smid et svar hvis i har lyst
Avatar billede justlinux Nybegynder
06. januar 2005 - 07:30 #7
Det var glædeligt at høre, god fornøjelse
Avatar billede lap Nybegynder
06. januar 2005 - 12:33 #8
ikke til mig - tak :-)