Avatar billede pkdata Nybegynder
01. januar 2005 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mangler et hint til database frontend

Hej
er der nogle der kan give et hint til hvordan man i en frontend til en mysql database kan gøre så man ved at indtaste data i et felt opdaterer (søger) et frontend billede.......

har prøvet med flg uden held.....
select varenr from vare where varenr  LIKE '%" & Text3.Text & "%'
Avatar billede locturian Nybegynder
01. januar 2005 - 16:22 #1
Det bliver du nød til at skære ud i pap den der :)
Avatar billede pkdata Nybegynder
01. januar 2005 - 16:30 #2
jeg har en formular med x antalfelter der henviser til en sql database
jeg har fuld kontakt til basen men kan kun finde de enkelte poster ved at flytte igennem hele basen ved hjælp af ado kontrollen i bunden...
det er lidt problematisk hvis der er 900 poster....
derfor vil jeg gerne kunne søge i basen i forhold til et felt  ex varenummer....
Avatar billede pkdata Nybegynder
01. januar 2005 - 16:32 #3
hvis jeg skriver ex 1130000 istedet for LIKE '%" & Text3.Text & "%' så kommer posten 1130000 fint nok frem.....
Avatar billede joern Nybegynder
01. januar 2005 - 17:47 #4
Hej.

Jeg har ikke forstand på SQL.  For et år siden spurgte BMS122 om nogenlunde det samme, og det endte med at jeg lavede det program til hende, som hun kæmpede med.

Måske kan du finde noget brugbart i den lange række forslag dér:
http://www.eksperten.dk/spm/441784

I øvrigt har 'Eksperten' en søgefunktion, vidste du det?

M.v.h.  Jørn
Avatar billede pkdata Nybegynder
01. januar 2005 - 17:49 #5
jeg har brugt hele juleferien påat søge..... ;-)

jeg tjekker linket....
Avatar billede pkdata Nybegynder
21. januar 2005 - 21:11 #6
slut