Avatar billede pioneren Nybegynder
30. december 2004 - 05:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

192.168.01,61112 hvad er det?

Hej Eksperter,

Min firewall siger at 192.168.01,61112 prøver at komme ind i min computer, hvad er det?

På forhånd tak.

Venligst,

Jonas
Avatar billede bredker Nybegynder
30. december 2004 - 05:52 #1
det er en der scanner dine porte for at finde et hul at komme ind
men så længe den fierwll fanger den , er der ikke noget at være bekymret for
Avatar billede dk_bhn Nybegynder
30. december 2004 - 09:41 #2
Ikke uderfra!!!

Det er ikke en udefra. 192.*.*.* er en LAN adresse altså en computer eller evt. router på dit eget netværk. Så der er ikke noget at være nervøs for i denne situation. Du mangler dog at skrive noget af IP adressen. En IP adresse består af fire tal fra 0 til 255, eks. 192.168.0.1 og det der står efter kommaet er port nummer.
Avatar billede patrion Nybegynder
30. december 2004 - 09:48 #3
Hej Hiv dit adsl stik ud.
Prøv dette:
start
kør
skriv cmd
skriv netstat
Her kan du se om det er din router du connekter til.
Avatar billede dk_bhn Nybegynder
30. december 2004 - 09:57 #4
Lille rettelse...

192.168.*.* er en LAN adresse.... 192.*.*.* kan godt være WAN.
Avatar billede langbein Nybegynder
31. december 2004 - 02:14 #5
192.168.01,61112 hvad er det?

En vanlig måte for å forsøke å passere en firewall det er ved såkalt "spoofing" der prinsippet er at man forfalsker avsender ip. Den spoofede avsenderadresse gis så for eksempel en verdi som om den kom fra det interne nettverk, eller den gis en "umulig" verdi som firewall ikke vet å håndtere på en riktig måte, for eksempel 192.168.01,61112.

Det kan være en indikator på at firewall er utsatt for et angrep (automatisert eller "manuelt" der avsender adresse spoofing er/kan være et av prinsippene.
Avatar billede langbein Nybegynder
31. december 2004 - 02:15 #6
Slike spoofede ip pakker kan godt komme utenfra, selv om verdiene av adressefeltene forteller at de kommer innefra lan.
Avatar billede patrion Nybegynder
31. december 2004 - 08:31 #7
Netop derfor skal han se på mit forslag.