Avatar billede crazylip Nybegynder
28. december 2004 - 15:49 Der er 11 kommentarer

hjælp med spyware(hijackthis)

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 15:46:17, on 28-12-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Har brug for hjælp her..computeren opfører sig underligt..

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\DrvLsnr.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\windows\system32\csmss32.exe
C:\WINDOWS\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\hijack\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = C:\WINDOWS\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.search-control.com/search.cgi?id=270
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.search-control.com/search.cgi?id=270
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: (no name) - {690B1267-CA2C-4533-8134-553E6D7E0BC3} - C:\WINDOWS\System32\msfg.dll
O2 - BHO: BHObj Class - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem302.dll
O2 - BHO: Tubby - {9EAC0102-5E61-2312-BC2D-544243544243} - C:\WINDOWS\System32\TBC.dll
O2 - BHO: (no name) - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O3 - Toolbar: Search Toolbar - {9EAC0102-5E61-2312-BC2D-544243544243} - C:\WINDOWS\System32\TBC.dll
O3 - Toolbar: YourSiteBar - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - C:\PROGRA~1\YOURSI~1\ysb.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DrvLsnr] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\DrvLsnr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [spoolsvr32] c:\windows\system32\csmss32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Setup experation] C:\WINDOWS\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Software] C:\WINDOWS\System32\Software\software.exe
O4 - HKLM\..\Run: [taskopen.exe] taskopen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Systems Restart] Rundll32.exe wnim.dll, DllRegisterServer
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [rqFDHF7D] C:\WINDOWS\tjwwknol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [sais] c:\programmer\180solutions\sais.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tsl] C:\PROGRA~1\COMMON~1\tsa\tsl.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [qappsrvc32.exe] qappsrvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: *.awmdabest.com
O15 - Trusted Zone: *.c4tdownload.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.finefind.net
O15 - Trusted Zone: http://*.frame.crazywinnings.com
O15 - Trusted Zone: *.iframe.biz
O15 - Trusted Zone: *.megapornix.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.newiframe.biz
O15 - Trusted Zone: *.overpro.com
O15 - Trusted Zone: *.pizdato.biz
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.sp2admin.biz
O15 - Trusted Zone: *.sp2fucked.biz
O15 - Trusted Zone: *.vse-moe.biz
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com
O18 - Filter: text/html - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O18 - Filter: text/plain - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O21 - SSODL: eplrr - {C798BB9D-248E-405A-9B61-79789DB513CB} - C:\WINDOWS\System32\eplrr3.dll
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2004 - 17:03 #1
Hent og gem denne scanner på dit skrivebord (ikke installere endnu) - http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Afbryd din Internetforbindelse (fysisk - stikket ud)

Genstart i fejlsikker tilstand (tryk på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og kør nu virus-scanneren fra Kaspersky som du hentede i starten (måske skal du også trykke på knappen <Kør> i en "åbn-fil advarsel" fra Windows) og klik derefter på knappen <Unzip>. Nu pakker programmet sig ud til C:\Kaspersky og du skal klikke på knappen <Ok> når det er udpakket, hvorefter programmet starter.
Sæt flueben i følgende:
<Memory>, <Starup Folders>, <Drive>, <Registry>, <System Folders> og <Services>
Sæt prik i følgende:
<All Local Drives> og <Scan All Files>
Klik nu på knappen <Scan Clean>

VIGTIGT:
Noter dig hvilke filer scanneren finder, hvor den finder dem og hvad den gør med dem.

Derefter genstarter du normalt og henter den nyeste version af HijackThis > scanner med den og lægger en NY logfil herind.
Avatar billede crazylip Nybegynder
28. december 2004 - 17:17 #2
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 17:17:38, on 28-12-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\DrvLsnr.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\svchost.exe
C:\windows\system32\csmss32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\hijack\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = C:\WINDOWS\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DrvLsnr] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\DrvLsnr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Setup experation] C:\WINDOWS\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Systems Restart] Rundll32.exe wnim.dll, DllRegisterServer
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [spoolsvr32] c:\windows\system32\csmss32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: http://*.frame.crazywinnings.com
O18 - Filter: text/html - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O18 - Filter: text/plain - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVRoam - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall Pro - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2004 - 17:21 #3
Du har vidst lige glemt at køre den scanner først tror jeg - det tager ofte en times tid.
Men jeg kan se at der er sket ændringer i loggen - er du rar lige at forklare det ?

Jeg skal nok kigge på den - det er ikke det. Men jeg undrer mig lidt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2004 - 17:24 #4
Ja, jeg undrer mig også over at SP1 kan installeres SÅ hurtigt...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2004 - 17:26 #5
Tror du forveksler denne tråd med en anden john_stigers *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2004 - 17:28 #6
ups- ja ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2004 - 17:43 #7
Udfør følgende:

Åbn en mappe, (lige gyldigt hvilken) klik i menuen øverst oppe på Funktioner > Mappeindstillinger > Vis
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" (bare klik <Ok> til en eventuel advarsel)
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper", tryk Ok og luk mappen.

Afbryd din Internetforbindelse (fysisk - stikket ud)

Så genstarter du i fejlsikker tilstand (tryk på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og kører programmet HijackThis.
Sæt flueben ud for linierne listet herunder. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned (også mappen du åbnede for at køre HijackThis). Det er meget vigtigt, at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue (din Internet browser) når du har markeret filerne. Nu må du fixe > Klik på <Fix cheked>.

Her er linierne du skal fixe. HUSK at dobbelttjekke så ALT kommer med:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = C:\WINDOWS\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Setup experation] C:\WINDOWS\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Systems Restart] Rundll32.exe wnim.dll, DllRegisterServer

O4 - HKLM\..\Run: [spoolsvr32] c:\windows\system32\csmss32.exe

O15 - Trusted Zone: http://*.frame.crazywinnings.com
O18 - Filter: text/html - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll
O18 - Filter: text/plain - {B72F75B8-93F3-429D-B13E-660B206D897A} - C:\WINDOWS\System32\wnim.dll

Derefter genstarter du i fejlsikker tilstand - finder og sletter det herunder listede:
Brug evt. Start > Søg > Alle filer og mapper > Under "Flere avancerede indstillinger" skal der være flueben i de tre øverste > Indsæt derefter det listede i feltet og tryk på søg.

C:\WINDOWS\System32\wnim.dll >>> FILEN
C:\WINDOWS\svchost.exe >>> FILEN (bemærk paceringen - den fil må KUN være i system32 mappen så denne skal altså væk)
c:\windows\system32\csmss32.exe >>> FILEN

Prøv derefter en tur med Regedit:
Klik på Start > Kør skriv >regedit< uden disse >< og klik OK.

Du får et vindue frem der minder om stifinder - Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder HOMEOldSP, gør der det, så slet den.

Klik så på "Denne computer" i Regedit-vinduet, derefter på "Redigér > Søg" skriv >HOMEOldSP< uden disse >< og klik på "Find næste" slet det den finder og tryk på <F3> tasten, slet dem der findes, tryk igen på <F3> til du får at vide at søgningen er afsluttet. Samme fremgangsmåde med søgeordet >About:blank<.

Genstart > Vælg dig en startside i IE > Scan med HijackThis > NY log tak *S*
Avatar billede crazylip Nybegynder
28. december 2004 - 18:25 #8
Bliver ikke idag jeg forsætter med dette..vender tilbage imorgen
Avatar billede crazylip Nybegynder
29. december 2004 - 12:51 #9
O15 - Trusted Zone: http://*.frame.crazywinnings.com
Selvom jeg fjerner denne med hijack, kommer den tilbage efter genstart.
Desuden er min bagrund på skrivebordet mærkeligt..det blinker?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. december 2004 - 13:36 #10
Kom med den nye log og lad os se om vi ikke kan få has på tingene.

Den med den blinkende skrivebordsbaggrund tider mere på et hardware/driver problem, end det tyder på snavs. Det kan muligvis løses ved, at geninstallere driveren til dit grafikkort, ved at skifte grafikkort eller ved at bruge en anden skærm.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2005 - 00:33 #11
Lægger du ikke lige en ny log herind opretter ?