Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 12:03 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl er pludselig kommet

Hej

Jeg har lige formateret min computer og lagt XP med servis pack 2 ind og det virker fint nok!

Men jeg har pludselig fundet ud af, at jeg ikke kan logge på MSN, min homebank og toldskat.dk (https://www.tastselv.toldskat.dk/erhvervlogin/pinlogin.do)

Der står at serveren ikke blev fundet, selvom jeg sidder med 2 M/bit forbindelse.

Hva kan der være galt??
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. december 2004 - 12:07 #1
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 12:11 #2
Ok, jeg er ved at hente den - hvordan virker den?
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 12:16 #3
Når jeg vil installere din fil skriver den:

"Filen kunne ikke pakkes ud, det skyltes nok at der ikke er nok hukommelse eller at kabinetfilen er beskadiet"

Jeg har 1024 MB ram så det kan ikke være det!
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 12:17 #4
Jeg har været ved at installere et andet program som siger samme fejl - underligt ik?
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 13:18 #5
du mangler nok Java - hent dog den nyeste fra Sun

*** SUNs udgave:
"Sun Microsystems Java VM":
http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 13:22 #6
Det lader til, at du kan hente nyeste version af Microsoft Java Virtual Machine her:
http://www.jyskebank.dk/erhverv/erhvervskunde/jyskenetbankerhverv/hentprogram/83280.asp

ser dog ud til at være fra 2003 - dermed vil jeg være lidt nervøs omkring sikkerheden ;o)
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 13:26 #7
Avatar billede bannerzone Nybegynder
28. december 2004 - 16:22 #8
Jeg har kun haft problemer med Service Pack 2 til XP... Så jeg har IKKE installeret den. Da jeg prøvede, oplevede jeg at det fx tog 1 min at logge på med tråsløst net, fik mange flere browser crash, og mange ting som grafikkortet skulle lave, fungerede ikke ordentligt, og jeg måtte genstarte...
Jeg har derfor afinstalleret den. Jeg kunne sikkert opdaterer masser af drivere og få det til at fungere, men det vil jeg ikke.
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 16:38 #9
SP2 er helt fin på en reinstalleret maskine !
Avatar billede bannerzone Nybegynder
28. december 2004 - 16:39 #10
Okay... :-)
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 17:02 #11
Hey, ja jeg tror ik der er problemer med SP2, men jeg har Java installeret på min maskine!
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 17:35 #12
Når jeg fx. vil logge på MSN så får jeg beskeden:

"Det lykkes ikke at logge på .NET Messenger Service, fordi tjemesten midlertidig ikke er tilgængelig. Prøv igen senere. 80090305"

Dette har den sagt de sidste 5 dage???
Avatar billede bannerzone Nybegynder
28. december 2004 - 17:38 #13
det kan være fordi at du ikke er koblet på internettet.. Kan du komme ind på websites? Er du på denne website, med den samme computer der ikke kan komme på msn?
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 17:43 #14
ja jeg er på nettet og på denne side med samme computer!
Avatar billede bannerzone Nybegynder
28. december 2004 - 17:45 #15
prøv at geninstallerer MSN. Jeg får kun den fejl når jeg ikke har slået mit trådløse netværk til, og dermed ikke er på nettet
Avatar billede random Nybegynder
28. december 2004 - 18:00 #16
problemet ligger jo ikke bare i MSN men også i min homebank og toldskat som jeg også skrev, så det er et overordnet problem og alle updates er hentet.
Avatar billede espersen Novice
28. december 2004 - 18:51 #17
har du accepteret en evt. ActiveX-komponent (se lige under adresse-linjen)
Avatar billede random Nybegynder
29. december 2004 - 11:45 #18
Ja det har jeg også taget hjøde for.

Problemet bliver værre og værre nu, fæere og flere websider kan jeg ikke åbne op nu!?!
Avatar billede espersen Novice
29. december 2004 - 11:51 #19
hhmm... er maskinen tjekket for spyware o.l. ?

følg instruktionerne til og med punkt 4 : http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede bannerzone Nybegynder
29. december 2004 - 12:41 #20
Geninstaller hele skidtet, formater det hele og sørg for at du har de filer du skal bruge for at kunne starte op igen. Det lyder somom det er den nemmeste løsning...desværre.
Avatar billede espersen Novice
29. december 2004 - 16:40 #21
efter mening er det lidt overilet at reinstallere...
Avatar billede random Nybegynder
29. december 2004 - 19:15 #22
jeg har tjekket spyware og gjort ALT hva jeg kunne komme i tanke om, men der sker ikke noget. Har lige været ude at købe en ekstern HD (1300 kr snøft) for at flytte det hele over, for så at kunne formatere det hele - jeg tror desværre også det er den eneste løsning. Men jeg har jo lige installeret det hele, så om det hjælper ved jeg jo så ikke?
Avatar billede espersen Novice
29. december 2004 - 20:06 #23
lad os da lige se en logfil fra en HiJackThis ..
Avatar billede random Nybegynder
31. december 2004 - 11:34 #24
har startet det hele forfra og virker nu
Avatar billede bannerzone Nybegynder
31. december 2004 - 12:25 #25
Må jeg påpege at det var det jeg sagde du skulle, men espersen sagde :"efter mening er det lidt overilet at reinstallere..." ;-)
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 12:40 #26
bannerzone ; du aner da ikke hvad der er galt - ellers må dit råd være løsningen på alt mht. softwareproblemer ?
Avatar billede bannerzone Nybegynder
31. december 2004 - 13:56 #27
Nej, jeg aner ikke specifikt hvad der er galt, jeg kan kun snakke om at jeg ved at mange har haft problemer med XP service Pack 2. Bl.a. kender jeg folk fra en software virksomhed som har fået forbud mod at installere sp2 på deres PC'ere, da det ville kunne give for mange nedbrud.
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 13:58 #28
nedbrug og problemerne vil nok/sikkert skyldes interne netværksopsætninger, programmer og/eller dens indbyggede firewall. Samme regler som hos os.

Men på en privat PC bør SP2 smides på hurtigst muligt - dog helst på en frisk og ren XP-installation.