Avatar billede jlassen Nybegynder
26. december 2004 - 10:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af DVD-brænder

Hej Alle!

Jeg har i sinde at købe en dvd-brænder og mangler i den forbindelse lidt råd og vejledning! Skal man vælge den billigeste eller kan det betale sig at ofre lidt mere? Og hvad med dvd skriverne m.h.t. + & - kan alle dvd-brændere brænde begge formater? Eller skal man også være opmærksom på det? Er skrive hastigheden og/eller buffer hastigheden vigtig? Eller er det uden betydning?

Håber nogen vil hjælpe

Mvh. Jonas
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 11:00 #1
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 11:05 #2
Og som med alt andet hardware,jo mere du vil betale jo mere får du :)
Men hvis jeg må anbefale en så kik på denne.http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98515
Har selv denne.
Avatar billede kriger Nybegynder
27. december 2004 - 09:53 #3
Du skal ikke altid vælge de billige medier du får for det meste mere ud af at købe lidt bedre medier.... Med hensys til + og - er det meget forskelligt. jeg har 2 alm. dvd afspiller i huset som ikke kan læse + skiver men tager - uden problemer. Derfor skal du købe en brænder der kan beggedele så er du sikker. Skrive hastighed er op til dig hvorlang tid du vil vente på at skiven bliver færdig.... læs lidt mere her. http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
http://www.dvdplusrw.org/Article.asp?mid=0&sid=1&aid=1
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. december 2004 - 10:01 #4
LG er en stabil og driftssikker DVD-brænder til en absolut fornuftig penge. Den er måske ikke så hurtig som så mange andre, men den er virkelig god og blandt de bedste i sin prisklasse.

Af medier vil jeg anbefale dig at bestille de gode fra deeppockets.org. De koster en brøkdel af hvad de koster herhjemme. Kan du få en kamerat til at bestille nogen sammen med dig, kan I splejse om portoen, men selv om du skal betale portoen selv, er der alligevel store penge at spare.

Der følger et godt brænderprogram med brænderen, men jeg vil helt klart anbefale nero. Ingen problemer med buffer overrun.
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. december 2004 - 10:03 #5
Sorry, deeppockets.co.uk
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2004 - 10:07 #6
Nero er et godt program.Ingen tvil om dette.
Men tør du prøve noget andet så tjek denne.
http://ulead.com/dmf/trial.htm
Avatar billede jlassen Nybegynder
03. januar 2005 - 21:45 #7
tak for svarene.