Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 17:28 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Webcam problemer

Hej.

Jeg fik mit nye webcam igår. Jeg satte USB stikket i enden af min computer og den fandt den nye hardware som den skulle. Jeg hentede derefter en driver på Logitech's hjemmeside for at få programmet til at virke helt korrekt, så jeg kunne gemme mine billeder på computeren. Det virkede også helt fint.

Der er dog ét problem som jeg stadigvæk ikke kan forstå. Når jeg prøver at føre en webcam samtale over MSN Messenger så virker det ikke. Følgende fejl opstår når jeg prøver;

" Du har inviteret The bitchy Angel *S* .. Alene hjemme    til at starte viser webcamsamtale. Vent på et svar eller Annuller (Alt+Q) den ventende invitation.

Samtalen kan ikke startes, da kameraet enten er optaget eller ikke er tilsluttet. Kontroller, at kameraet er tilgængeligt, og prøv igen.

På grund af tekniske problemer kan du ikke foretage en webcamsamtale på nuværende tidspunkt. Prøv igen senere.

  Du har annulleret invitationen om at starte viser webcamsamtale.

  Du har stoppet webcamsamtalen med The bitchy Angel *S* .. Alene hjemme    ."

------

- Jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke virker, da det udemærket virker i det webcam program jeg har fået med. Jeg har forsøgt at lukke alle de andre programmer der bruger webcammet, incl. det som jeg fik med da jeg installerede det, og stadigvæk så virker det ikke på msn. Jeg har forsøgt at skifte version af msn, fra 6.2 til 7.0 og det samme omvendt, men det virker stadigvæk ikke. Jeg havde et webcam tidligere, der hed Creative et eller andet og der virkede det heller ikke. Min bror fik det derefter med hjem og afprøvede det på hans computer, og der virkede det udemærket. Jeg bedte ham så om at bytte mit webcam, og det har han så gjort - og det webcam han har byttet det til virker heller ikke her på msn.

Nu er mit spørgsmål til Jer: Hvad kan det være, at det ikke virker? Jeg har scannet hele min computer igennem for virus med Adaware, HouseCall og Norton Antivirus og de har fjernet de virusser som de har kunne finde.

Det webcam jeg har nu hedder: Logitech® QuickCam® Messenger™
Avatar billede leif Seniormester
25. december 2004 - 17:51 #1
Jeg ved min storebror havde et problem med at der var at der var et andet program der havde fat i det, så kunne MSN ikke bruge det samtidigt !

Ved ikke om du kunne slås med det samme !
Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 17:59 #2
Hvad er det for et program?
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 18:29 #3
Webcam og videokonferenceLyd- og videofunktionerne i MSN Messenger understøtter ikke 256-farvetilstand. Hvis du vil bruge lyd- og videofunktionerne i MSN Messenger, skal du angive farvekvaliteten til 16-bit. Du skal gøre følgende:

Højreklik et vilkårligt sted på skrivebordet, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Indstillinger.
Vælg Mellem (16 bit) under Farvekvalitet.
Klik på OK.
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 18:30 #4
Og kører i begge samme version af msn? hvis ikke så sørg for i har samme version
Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 18:35 #5
kalp > Det har jeg gjort nu. Tror du jeg skal genstarte, før at det virker?

- Jeg har samme version som hende pigen jeg skal vise webcam til har :)
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 18:37 #6
Du kan prøve at genstarte men det burde vist ikke være nødvendigt
Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 18:39 #7
Jeg prøver lige, og skriver om lidt om det virker.
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 18:41 #8
okay... men ellers ved jeg godt hvorfor det ikke virker tror jeg.. den port som skal bruges af msn til at sende data med er optaget af noget andet... måske en firewall.. du kan evt prøve at deaktivere den og ellers skal msn lige indstilles til at bruge en anden port
Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 18:56 #9
Det virker stadigvæk ikke. Hvordan deaktiverer jeg den og så indstallerer den til en anden port?

Har ikke så meget forstand på det :)
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 18:58 #10
prøv at gå ind i kontrolpanel.. find windows firewall.. deaktiver den der...

går ikke ud fra du har indstalleret en firewall selv.. hvis det stadig ikke virker så får vi msn til at bruge en anden port:)
Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 19:07 #11
kalp > Er det muligt at få din msn adresse? Nemmere at få forklaret der.
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 19:12 #12
Giv mig din msn så tilføjer jeg dig min
Avatar billede tmanden Nybegynder
25. december 2004 - 19:15 #13
Hmm, ved ikke hvad der er galt. Har hørt om det før. Har du tjekket Logitechs supportsider?

Question
  When starting the camera I receive an error the camera's not present, or the camera is already in use.

  Answer
  Check for Other Running Video Applications
If another video application is running, the camera driver might still be in use by that application.  Examples of other video applications are Yahoo! Messenger or Windows Movie Maker etc....  If another video application is running, exit out of it and then start the Logitech Camera Software.

Install the Latest Version of DirectX
Before continuing with diagnostics, please make sure you are using the latest release of DirectX.  You can download the latest release here.

Unplug the camera.
Uninstall the camera software using Add/Remove Programs in the Windows Control Panel.
Click "Start", "Settings", and "Control Panel".
Double click the Add/Remove Programs icon.
Highlight the Logitech camera software and click the Add/Remove button. (Change/Remove if you are using Windows XP.)
Install the latest DirectX version from Microsoft.
Reinstall the camera software.
Verify That the Device Has Been Loaded in the Device Manager
When Windows correctly detects the Logitech video camera, it will load 2-3 entries in the Device Manager, depending on the camera being used. Please do the following:

Press the CTRL, ALT and DEL keys simultaneously to bring up the Task Manger.
End task on LVCOMS.EXE.
Open the Device Manager and remove the camera.
Click the "Start" button, "Settings", then "Control Panel". (For Windows XP and Windows 2000, click "Start", then "Control Panel.")
Double click on the "System" icon.
Click on the "Device Manager" tab. Windows XP and Windows 2000 users, click on the Hardware Tab, then the Device Manager button.
Click on the plus (+) sign next to "Imaging Device". A properly installed camera will load an entry in this section entitled "Logitech USB Video Camera". If this entry does not exist, or is listed with a yellow exclamation mark (!), remove it and proceed to the next step.
Next click on the plus (+) sign next to "Universal serial bus controller".
Remove the entry for "Logitech USB Camera" and proceed to the next step.
(For cameras with a built in Microphone.) Click on the plus (+) sign next to "Sound, Video, and Game Controllers".
Remove the entry for "Logitech USB Microphone" and proceed to the next step.
Unplug the Camera
Delete the Driver Folder and Reinstall the Driver
For the following step, please have the Logitech camera software CD readily available. Use the instructions that apply to the software version your camera uses.

ImageStudio 7.3.0 software
NOTE: the QCDriver folder might have a number at the end of the name (E.g., QCDriver2); delete this folder.

Double click on My Computer.
Open the C:\Program Files\Common Files\Logitech\
Right click on the QCDriver (or QCDriver#) folder and select "Delete."
Finally, reinstall the driver for the camera by doing the following:

Insert the Logitech ImageStudio 7.3.0 camera software CD in the CD-ROM drive. Click Cancel if the auto-run starts.
Double click on "My Computer" on the Windows Desktop. When the window opens, right click on the CD-ROM and choose "Explore."
Double click on the QCDriver folder pertaining to the QCDriver folder you deleted in the instructions above.
Double click on SETUP.EXE to reinstall the driver
QuickCam 8.x software:

Double click on My Computer.
Open the C:\Program Files\Common Files\Logitech\ folder.
Right click on the QCDRV folder and select "Delete".
Open the C:\Windows\System32\ folder.
Delete all files that start with "lv".
Open C:\Windows\Twain_32\ folder.
Right click on the QuickCam folder and select "Delete".
Finally, reinstall the driver for the camera by doing the following:

Insert the Logitech QuickCam 8.x camera software CD in the CD-ROM drive. Click Cancel if the auto-run starts.
Double click on "My Computer" on the Windows Desktop. When the window opens, right click on the CD-ROM and choose "Explore."
Double click on the BIN folder.
Double click on SETUP.EXE to reinstall the driver
Note:  You may encounter a signature error during this process; just simply bypass this warning

http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_new_search=&p_sid=xA5NJTth&p_lva=&p_li=&p_srch=&p_sort_by=&p_gridsort=&p_row_cnt=25&p_prod_lvl1=5&p_page=1

Mvh Tmanden
Avatar billede thaone Nybegynder
25. december 2004 - 19:18 #14
TManden: Jeg prøver lige det der :)
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 19:26 #15
I msn.. vælge tools>options>connection

Sæt hak i "I use a proxy server"
I type vælger du "HTTP proxy".

lad være med at lukke dette ned... bare åben IE.. internet explorer

Klik på funktioner/internetindstillinger/forbindelser/lan-indstillinger

disse indstillinger skal du bruge i msn nu.

Hvis der er tomt her så er det ikke så godt hehe... men ellers er jeg rimelig sikker på det er i msn på det område der skal laves ændringer... altså vælges en ubrugt port...
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 19:38 #16
Der står faktisk en del om connection her..
http://www.hypothetic.org/docs/msn/general/connections.php

men mit bud er som sagt stadig at det er porten som skal indstilles...

Grunden til jeg ikke tror det er kameraet er fordi du siger det ellers virker fint dog ikke msn.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. december 2004 - 18:46 #17
Luk alle programmer som bruger webcamet. Det har du jo sikkert gjort ;-)

Gå i kør og skriv msconfig og under start. Så fjern hakket som kunne bruges til at webcamet køre. Du kan evt fjerne andre ting også dadu så ville få en hurtigere opstart da en del af programmerne ikke behøver at starte op og hvis de skal bruges kan de nåes i start - alle programmer.

Men luk for alt der kunne have forbindelse med webcamet og prøv så at gå ind i msn og lav en video samtale.
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 06:44 #18
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)

ellers prøv Eyeball, der er ingen problemer med webcam.
Og du kan importere dine kontakter fra MSN, Yahoo osv.
Kan køres sideløbende med MSN.

Prøv det af en gang.

www.eyeballchat.com
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. januar 2005 - 06:58 #19
Skal du ikke have lukket her!
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2005 - 08:10 #20
tak for point