Avatar billede gasmanden Nybegynder
22. december 2004 - 23:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slette appointment i Outlook kalender

Jeg er ved at lave en lille windows applikation hvor jeg gerne vil kunne "løbe" alle mine appointments i min kalender igennem, og slette dem hvis de opfylder visse kriterier.

Er der nogen som kan hjælpe mig med en lille stump kode, eller henvise mig til et sted hvor jeg kan læse hvordan jeg gør dette?
Jeg ved et kan lade sige gøre... ;)

Jeg bruger i forvejen: Microsoft Outlook 11 Object library og har ingen problemer med at indsætte appointments.
Avatar billede gasmanden Nybegynder
22. december 2004 - 23:56 #1
Har selv fundet løsningen... ;)
Avatar billede wisen Nybegynder
02. januar 2005 - 13:43 #2
Kan du ikke lukke spørgsmålet så ?
Avatar billede pfp Nybegynder
06. januar 2005 - 12:13 #3
Noget du vil dele?
Avatar billede wisen Nybegynder
06. januar 2005 - 12:55 #4
Nææ... men hvis problemet er løst...
Avatar billede gasmanden Nybegynder
06. januar 2005 - 13:31 #5
Her er hvad der har virket for mig:
--------------------------------------------------------------------------
        Microsoft.Office.Interop.Outlook.Application outLookApp = new Microsoft.Office.Interop.Outlook.Application();

                int i = 0;
                string categories = "skal slettes";
                Microsoft.Office.Interop.Outlook.NameSpace olNs = outLookApp.GetNamespace("MAPI");
                olNs.Logon("", null, null, null);
                Microsoft.Office.Interop.Outlook.MAPIFolder OlCalenderFolder = olNs.GetDefaultFolder(Microsoft.Office.Interop.Outlook.OlDefaultFolders.olFolderCalendar);

                Microsoft.Office.Interop.Outlook.Items olCalenderItems = OlCalenderFolder.Items;

                this.mainProgressBar.Value = 0;
                this.mainProgressBar.Maximum = olCalenderItems.Count;

                for(i = olCalenderItems.Count; i >= 1;i--)
                {
                    if(((Microsoft.Office.Interop.Outlook.AppointmentItem)olCalenderItems[i]).Categories == categories)
                    {
                        ((Microsoft.Office.Interop.Outlook.AppointmentItem)olCalenderItems[i]).Delete();
                    }
                    this.mainProgressBar.Value ++;
                }

                olNs.Logoff();

-------------------------------------------------------------------
Og fortæl mig så lige hvordan man lukker sådan et spørgsmål her ;) ?
Avatar billede pfp Nybegynder
06. januar 2005 - 13:45 #6
Tak gasmand.

Du laver dit eget svar, hvorefter du accepterer det. Dermed tager du dine point retur og spm. er lukket.
Avatar billede gasmanden Nybegynder
06. januar 2005 - 13:51 #7
Svar
Avatar billede pfp Nybegynder
06. januar 2005 - 13:53 #8
Så skal du bare klikke på dit navn i den boks du nu kan se og derefter acceptere, så er her lukket :)
Avatar billede pfp Nybegynder
06. januar 2005 - 13:53 #9
Hmmm...du har lagt dit svar som en kommentar. Du skal lige skrive et tegn igen og så vælg "Svar" ude i venstre side istedet for "Kommentar".
Avatar billede gasmanden Nybegynder
06. januar 2005 - 13:56 #10
svar
Avatar billede wisen Nybegynder
20. januar 2005 - 13:30 #11
.. og så skal du acceptere svaret ;)