Avatar billede klid Nybegynder
22. december 2004 - 19:29 Der er 16 kommentarer

Skærmen væltede

Hej
Nu må I ikke tro jeg har kikket for dybt i julesnapsen, men bedst som jeg sad og pjutede, gik skærmen i sort - for dog få øjeblikke efter igen at dukke op - men drejet 90 grader med uret.
Jeg er på XP og aner ikke hvordan man igen rejer skærmen.

Jeg er allerede skæv i hovedet af at kikke på den her skærm, der ligger og sover, så please - hvad har jeg gjort og hvad skal jeg gøre?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. december 2004 - 19:33 #1
Ha ha... hvad fanden sker der? Prøv at trykke "deaguss" på din skærm

-det lyder altså for syret :P
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. december 2004 - 19:34 #2
Og denne linie:

Jeg er på XP og aner ikke hvordan man igen rejer skærmen.

Er XP et nyt designer-drug, siden du er på det, og hvad har rejer med skærmen at gøre? Rejecocktail i CD-drevet vil ikke hjælpe :P
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. december 2004 - 19:35 #3
...måske er det dig selv der er væltet og ikke skærmen :) (Nu skal jeg nok stopppe)
Avatar billede klid Nybegynder
22. december 2004 - 19:35 #4
Altså - det er ikke gas - jeg ER pinlig ædru!
>Legende - er dit forslag alvorligt ment?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2004 - 19:41 #5
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. december 2004 - 19:42 #6
Ja, det første :)
Avatar billede klid Nybegynder
22. december 2004 - 19:44 #7
Så er det ikke forstået - hvor skal jeg trykke?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. december 2004 - 19:47 #8
Prøv at læse erikjacobsens link, hvor en hund har trykket på en knapkombination, og det fikses igen ved lidt søgen i skærm-mulighederne for et NVIDIA kort. Det er nok et bedre bud :)
Avatar billede klid Nybegynder
22. december 2004 - 19:51 #9
OK  _ jeg forsøger - vender tilbage senere - skal jo også lige spise - i opret stilling - jeg er bange for at hovedet sætter sig fast i den skæve stilling hvis jeg fortsætter for længe;-))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2004 - 19:59 #10
Hmm, en midlertidig løsning er vel at vende skærmen - hvis den kan holde til det.  ;)
Og det er vel smart nok, hvis man er i gang med noget tekstbehandling.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. december 2004 - 21:31 #11
ha ha, erikjacobsen :D God løsning...
Avatar billede klid Nybegynder
22. december 2004 - 22:18 #12
Tja - hvis man vil ligge ned og skrive kan det jo være smart nok.
Men jeg startede op på en alternativ profil, så nu er jeg stort set vandret, og det er jo da en herlig ting. Men jeg har - ikke fundet G-punktet hvor den trikker den væltede skærm.
I skræmegenskaber kan man blot manipulere lidt med baggurndsbilleder og sådan noget, men ingen væltede julefrokostborde.

Jeg har også søgt på nVidia og ATI. Den første gav overhovedet intet, den anden et eller andet modemtjek.

Men som sagt er jeg på ret køl - og kan selje med moderat fart ved egen kraft.
Men jeg vil nu gerne vide hvad der skete.

Nu har jeg to profiler, så hvis jeg en dag ikke gider stå op, kan jeg bare logge ind på det der væltede lokum. Måske synes I det er sjovt - men det er det altså ikke. :>(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2004 - 22:25 #13
Og heller ikke når du finder knappen med avanceret? Jeg kan ikke lige prøve dit konkrete
problem, da jeg ikke har et nvidia i en windowsmaskine.
Avatar billede klid Nybegynder
22. december 2004 - 22:35 #14
Det tror jeg da heller ikke jeg har!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2004 - 22:38 #15
Så har du nok et andet, avanceret, grafikkort ;)
Avatar billede klid Nybegynder
08. januar 2006 - 13:29 #16
Jeg ved det godt. Det er mistænkeligt at det her problem altid dukker op lige omkring jul. Måske er det programeret.

Men i dag væltede skærmen igen 90 grader. Nu vidste jeg jo hvad de var at gøre, så jeg lukker ned og starter op på en anden profil, som jeg skyndsomst kopiere, hvilker er nok så godt, da skærmen vælter en gang til få øjeblikke efter, denne gang 180 grader, så den nu står på hovedet. Der gik vel højst 5 minutter fra jeg havde lokket ind. Jeg tror ikke det hænger sammen med at jeg trykkede på en elelr anden særligt tasteturkombination, måske er vælteriet programeret ind i en eller anden speciel virusagtig ting, men så skulle jeg jo ikke være den eneste med det problem.

Jeg har sendt maskinen i bad med særlig skrap sæbe, så den kan blive ren igen.
Jeg har også taget to nye kopier af den hardwareopsætning, der endnu ikke er væltet. Men det er altså noget underligt spøgeri.

Spørgsmålet er altså stadig aktuelt!