Avatar billede the-fedtmule Nybegynder
21. december 2004 - 14:44 Der er 7 kommentarer

Jeg kan ikke komme ind i Windows

I går da jeg startede min computer op, sagde den lige inden jeg kom ind i Windows "NTLDR mangler tryk Ctrl - Alt - Delete for at genstarte" Hvordan kan det være sket? Jeg mener ikke, at jeg har slettet nogle system filer. Mit Norton antivirus 2004 køre altid, når min computer er tændt, og jeg har lige opdateret det. Er det muligt at få mit Windows til at virke igen uden at formatere hele min computer?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. december 2004 - 14:52 #1
Hurtig link:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ntldr_mangler
(Læs og forstå...)
Avatar billede kalb Nybegynder
21. december 2004 - 15:18 #2
Du kan næsten altid lave en repair
eller
Kør -> sfc /scannow  (husk mellemrummet efter sfc) og hav din Win-CD klar.
hvis du kan ?
Avatar billede ladyhawke Novice
21. december 2004 - 15:26 #3
kan også være fordi der ligger gamle boot filer på en anden HD i maskinen. Oplevede da min primære disk fik problemer og maskinen forsøgte at boote på min sekundære disk, som altså engang havde været brugt til et andet operativsystem.

Håber at en repair løser det, men husk at tjekke at kabler etc. sidder hvor de skal, bare for en sikkerhedsskyld
Avatar billede tlyngej Nybegynder
22. december 2004 - 08:08 #4
Jeg har prøvet det der nogle gange før, og de fleste gange blev det hele løst på følgende måde:

Boot fra din CD.
Første gang den spørger om du vil reparere skal du trykke "R".
Derefter kommer du ud i en CMD-ligende ting, hvor du skal vælge hvilket system du vil ind i.
Vælg dette og skriv Administratorens adgangskode, når du bliver bedt om det.
Nå der står "C:\windows" på slærmen skal du skrive fixmbr, og derefter fixboot. Du har nu opbygget helt nye tabeller over hardiske, og lavet en ny boot.ini fil til din windows. Det er måske lige værd at fortælle, at hvis du har flere styresystemer på din maskine, f. eks Linux, så vil disse ikke umiddelbart kunne starte op herefter.

Håber du får løst problemet.
Avatar billede nva Praktikant
22. december 2004 - 09:00 #5
Se først efter at du ikke har glemt at fjerne en CD eller floppy fra maskinen fra sidst du kørte :-)
Avatar billede the-fedtmule Nybegynder
22. december 2004 - 11:49 #6
Mange tak for hjælpen. Jeg fulgte det link majsmarken skrev og nu virker det. Det er rart at være tilbage på sin egen computer igen. Også mange tak til jer andre for jeres forslag.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. december 2004 - 11:55 #7