Avatar billede elsborg1 Juniormester
20. december 2004 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

msback fra dos

Hej jeg har en gl. diskette med en backup foretaget med et dos-program fra midten af 1990'erne. Programmet hed - så vidt jeg husker - MS backup. Jeg kan desværre ikke finde dette program længere. Behøver nu et extract fra disketten. Anbefalinger til programmer ønskes.
Avatar billede mcp Nybegynder
20. december 2004 - 16:04 #1
Hvilken extension har backup filen på disketten , hvis
det er MS Backup kan det tænkes at du bare kan kopiere
filen til desktoppen af en Windows 200x computer og
dobbelt klikke på den , da alle Windows Backup programmer
gemmer data i MTF = Microsoft Tape Format.

Hvis dette virker kan du derefter restore den med det
Windows inkludere Backup program .

Hvis ikke ... Hvilken extension har backup filen på disketten ?

mvh. MCP
Avatar billede mcp Nybegynder
20. december 2004 - 16:04 #2
Var jo egentlig et SVAR
Avatar billede elsborg1 Juniormester
21. december 2004 - 16:17 #3
det hedder backup.001. Der ligger også en control.001 fil på samme disk.
Avatar billede mcp Nybegynder
29. december 2004 - 18:48 #4
Hej du ..

Det ser ud til at være en backup lavet med det indbyggede backup program fra
Microsoft Windows 95 eller 98.

Så du skal nok bare ud og finde en ven med dette OS installeret , så tror jeg
ikke det vil være det store problem at skaffe dine filer tilbage ;-)

Vedhæftet er et link til switches som kan bruge med "BackUp" i Windows 9x
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/PC/Soft/DOS/com/backup.htm

mvh. MCP
Avatar billede elsborg1 Juniormester
20. januar 2005 - 13:43 #5
Den siger desværre at det nuværende medie ikke indeholder et sikkerhedskopisæt.....