Avatar billede nicolairosenfalck Nybegynder
20. december 2004 - 00:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Antal af domæner på server

Hvormange dømæner kan man have på en apache server?, skal man have en fast ip-adresse til hver domæne, eller kan man gøre noget andet?

MVH
Nicolai
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2004 - 00:26 #1
Jeg kender ikke limit, men den er høj.

Du kan sagtens lave virtuelle hosts kun på navn med samme IP adresse.
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
20. december 2004 - 10:35 #2
du kan have alle de vhost du vil på samme ip nummer, dens limit er så høj at det ikke kan køres på en pc, har hørt om server der trak over 500 på samme server,
jeg har eks 14 vhost på et ip nummer,
men jo flere jo støre ram forbrug,
dette gælder om du bruger et eller mange ip nummer,
men husk at det er noget letter at styre hvis du har dine vhosts i hver sin fil,
da det er meget letter at gå ind i en fil hvis du har fejl samt at fjerene eller bare omdøbe en af de filer hvis der lige er et område der skal lukkes ned, samt overskuligheden er højre, de kan også sættes op så de hentes fra flere steder, nu ved jeg ikke hvor mange du snakker om, men overblik er altid en dejlig ting,,,,,
Avatar billede nicolairosenfalck Nybegynder
20. december 2004 - 12:42 #3
jeg har samme tanke som dig, starte med en 8-14 sites og skal nok udvides.

Hvorhenne kan jeg finde en god guide til hvordan jeg skal sætte apache op, så det kan virke, med så mange sites?

Hvormange ram vil du tror en maskine der skal kører 15 sites skal have?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2004 - 13:24 #4
Afhænger meget af hvad de sites skal indeholde. Der er nok lidt forskel
Google eller en side med et billede af din kanariefugl. Specielt hvis du bruger
dynamiske side (f.eks. PHP) vil load påvirke memory forbruget.
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
20. december 2004 - 15:38 #5
jeg vil sige at hvis der ikke er et stort run på kan 512 mb klare dette, men nu ved jeg jo ikke hvad os du vil bruge, mit køre Linux hvad der skal være af ram under Windows ved jeg ikke, men den trækker nok noget mere, mht opsætningen finder der nogle guides på nette til dette, men der er 2 ting der skal være i orden, du skal sætte dig meget ind i sikkerhed samt overskuelighed på dit site, hvordan sikkerheden er i Windows og hvordan man sætter rettigheder til filer i det system ved jeg intet om, men efter min mening er det klart smerter at køre med Linux til web-server, Linux køre noget smartere mht. dens brug af ram samt cpu forbrug, som arne_v skriver koster det en del at bruge php men også perl river lidt på cpu, køre du også eks mysql skal der nok være ca. 1GB på dyret, men under alle omstændigheder så sæt dyret op og så kom tilbage med de ting der driller ( der er altid lidt ;-) )

du kan eks skrive hvad du havde tænkt skulle bære dine web-server, sådan som cpu -ram samt hd....
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
26. december 2004 - 17:00 #6
??? har du fået den op og køre ...
Avatar billede nicolairosenfalck Nybegynder
26. december 2004 - 22:35 #7
nej har ikke lige haft tid her i julen, men det er også lidt en fremtidsforestilling.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 23:08 #8
Tid a få afsluttet dette spørgsmål ?
Avatar billede nicolairosenfalck Nybegynder
23. januar 2005 - 18:05 #9
Det kan da ikke varer længe
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2005 - 22:54 #10
Trist at ingen har kunnet hjælpe dig ...