Avatar billede lille_o Nybegynder
18. december 2004 - 08:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ingen kontakt med HD

Jeg har sat en nr2 harddisk i (som jeg er sikker på virker) som ikke er tom. men jeg kan ikke komme i kontakt med den.
jeg bliver oplyst at den er ulæslig.
jeg har prøvet at bruge "getdatadack" og der kan jeg se hvad der ligger på den. min harddisk nr1 er ikke stor nok til at jeg kan flytte alt over op den

hvordan kommer jeg i kontakt med den, i håb om at kunne beholde de data der ligger på den.
og i værste fald bare få kontakt
Avatar billede ppr Nybegynder
18. december 2004 - 11:43 #1
Hvilket filformat er det?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. december 2004 - 13:10 #2
Hvilken Windows bruger du? - Hvis XP, hvordan vises den i Diskhåndtering?

Du kan - som flere andre - være uheldig med at slutte en ny disk med indhold til. Den går over og viser filformatet RAW = rå, hvorfor ved jeg ikke, og det er ikke til at redde. Bortset fra med file recovery programmer, som du er inde på, hvorefter disken må formateres påny. Surt.

Har du evt. ven/bekendt med diskplads nok til dine data? Samt brænder til efterfølgende at brænde det ud på cd'er til dig.
Avatar billede lille_o Nybegynder
18. december 2004 - 14:18 #3
Jeg har xp sp2 og den vises som:
Denne enhed virker korrekt.
Disk:            Disk1
Type:            Dynamisk
Status:          Ulæslig
Partitionstype:  MBR (master Boot Record)
Kapacitet:      0 MB

Ny lyder det nok lidt nørdet men hvor(dan) formaterer man den?
jeg kan ikke finde den i dos'en
Avatar billede lille_o Nybegynder
18. december 2004 - 17:01 #4
ppr-> det er NTFS
Avatar billede ppr Nybegynder
18. december 2004 - 17:25 #5
kig her, måske kan du finde noget du kan bruge.

http://www.ntfs.com/products.htm
Avatar billede lille_o Nybegynder
18. december 2004 - 18:11 #6
jeg har prøvet:
Active@ KillDisk - Freeware Hard Drive Eraser
og
Active@ ERASER - Powerful Data Destruction Software

der er ingen af dem der kan få gang i min HD
Avatar billede halifax Nybegynder
18. december 2004 - 18:37 #7
Gå i Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration. I venstre side vælger du Diskhåndtering.

Her kan du forhåbentig se den "syge" disk og se hvilken status og filsystem den har. Marker disken og højreklik - her får du forskellige muligheder.
Avatar billede lille_o Nybegynder
19. december 2004 - 00:17 #8
Her stor den som:
        Disk1
        Dynamisk
        Ulæslig
Når jeg højreklikker får jeg muligheden for at:Konverter til grundlæggene disk.
MEN der sker ikke en skid når jeg prøver det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2004 - 01:49 #9
Du kan måske finde noget her http://www.ultimatebootcd.com/, som kan bruges.
Avatar billede lille_o Nybegynder
19. december 2004 - 02:50 #10
jeg fik ENDELIG fdisk til af funke for mig så jeg har styr på det igen
takker mange gange for hjælpen