Avatar billede on Nybegynder
17. december 2004 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deep link - Ulovligt?

Hej allesammen.

Jeg undrede mig over en ting. Så vidt jeg ved er det ulovligt at deeplinke medmindre man har aftale med den man deeplinker til.
Denne side: http://www.sex-sex-sex.dk/
Deep linker til gallerier.

Kan dette være lovligt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2004 - 16:40 #1
Det er ikke ulovligt, men nogle sider koder således, at det ikke er muligt, og det betragtes som god edikette at spørge før du gør det
Avatar billede on Nybegynder
17. december 2004 - 17:02 #2
Er det ikke ulovligt?
Har da ellers læst en del om deeplinking og at det var ulovligt hvis man ikke spurgte først. Dvs. jeg sagtens kan lave en side som sex-sex-sex.dk?

Ja spørger lige udbyderne først under alle omstændigheder.

Ville bare lige vide om det er ulovligt, er der ingen regler om det jeg kan læse et sted?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2004 - 17:39 #3
spørg altis, men det er ikke ulovligt
Avatar billede exp Juniormester
17. december 2004 - 21:28 #4
Det er DDF (Danske Dagblades Forening) der har forbudt folk at deep-linke til avisernes onlineartikler...
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2004 - 22:08 #5
exp>Helt så firkantet kan det ikke stilles op. Læs en af sagerne her
http://www.railsoft.dk/ddf1.htm
Avatar billede on Nybegynder
17. december 2004 - 22:29 #6
okay så det vil sige at det er lovligt? :)

Så må jeg hellere komme i sving med programmeringen, tak for hjælpen!