Avatar billede spectro Nybegynder
17. december 2004 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CPU problemer

Hej eksperter

Jeg har en bærbar Fujitsu-Siemens Amilo A1640 med AMD Sempron 2800+ processor. Men når jeg kører programmet systemoplysninger (programmet som ligger i windows xp professional, menuen start/tilbehør) viser den kun 798 MHz. Så vidt jeg ved er AMD processorer en anelse langsommere end hvad der står de skal være. F.eks er en 2400+ ca 2000MHz, men kan der være så meget forskel på AMD Sempron processorer, eller er det mig der er blevet snydt, så jeg har fået en langsommere processor istedet for AMD Sempron 2800+?

Håber i kan hjælpe
Spectro
Avatar billede keysman Nybegynder
17. december 2004 - 16:43 #1
Det er fordi at er en mobile, det vil sige at den kun benytter den CPU kraft som der er nødvendig, så hvis den får brug for den fulde CPU kraft, så skruer den automatisk op.

Dette er en dejlig finesse, for det gør nemlig at den bruger minimalt strøm.
Avatar billede spectro Nybegynder
17. december 2004 - 21:21 #2
Ok tak for sit svar keysman.

Hvordan kan jeg give dig point?

Spectro
Avatar billede keysman Nybegynder
19. december 2004 - 09:54 #3
Det har du gjort ved at accepterer mit svar