Avatar billede repsej22 Nybegynder
15. december 2004 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Simpelt CCS problem

Jeg bruger nedenstående style.     Mit problem består i at når jeg har sat .normsmall på en tekst hvori der er et link, bliver linket sort (A) og resten af teksten grå (.normsmall).
Kan man ikke lave en A kun for .normsmall?

<style>
.norm      { color: #000000; font-size: 11px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; line-height: 14px }
.normsmall    { color: gray; font-size: 10px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; line-height: 13px }

.normital    { color: #000000; font-size: 11px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-style: italic; line-height: 14px }
.normbold          { color: #730603; font-size: 11px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; line-height: 14pt }
.neg          { color: white; font-size: 11px; font-family: Verdana, Tahoma, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; line-height: 14px }

A        { color: black; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
A:visited    { color: black; text-decoration: none }

A:hover          { color: black; text-decoration: underline }

//-->

</style>

Please please...det haster...100 point pga. tidspresset...

:o)
Avatar billede b.b Nybegynder
15. december 2004 - 12:56 #1
a.normsmall

og så husk at giv a class=normsmall
Avatar billede exp Juniormester
15. december 2004 - 12:57 #2
.normsmall a

<a href="#" class="normsmall">link</a>
Avatar billede exp Juniormester
15. december 2004 - 12:57 #3
Damn - det var næsten rigtigt...

<div class="normsmall">
<a href="#">link</a>
</div>
Avatar billede skovenborg Nybegynder
15. december 2004 - 12:59 #4
Du har to problemmer her:

1. Du sætter link-stylen efter .normsmall, så alt hvad link-stylen fortæller vil også gælde i din .normsmall også selvom du har skrevet noget andet der.

2. Selvom du flytter link-stylen øverst op, vil den stadig have indflydelse på A-elementet (dette har altsammen noget at gøre med hvad "rang" de forskellige selectorer har. For at få en anden link-style i .normsmall skal du altså definere en .normsmall A et sted, fx:

<style type="text/css">
A        { color: black; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
A:visited    { color: black; text-decoration: none }

A:hover          { color: black; text-decoration: underline }
.norm      { color: #000000; font-size: 11px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; line-height: 14px }
.normsmall, .normsmall A    { color: gray; font-size: 10px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; line-height: 13px }

.normital    { color: #000000; font-size: 11px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-style: italic; line-height: 14px }
.normbold          { color: #730603; font-size: 11px; font-family: Tahoma, Verdana, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; line-height: 14pt }
.neg          { color: white; font-size: 11px; font-family: Verdana, Tahoma, charcoal, geneva, arial, helvetica, sans-serif; font-weight: bold; line-height: 14px }

//-->

</style>
Avatar billede repsej22 Nybegynder
15. december 2004 - 13:19 #5
Tusind tak for hjælpen  :o))
Jeg testede ikke bb og exp forslag...men skovenborg's forslag virkede perfekt.
Så hvad siger I til 10 p til bb. 20 p til exp og 70 p. til skovenborg?
Send mig nogle svar så lukker jeg...
Avatar billede skovenborg Nybegynder
15. december 2004 - 13:25 #6
eller bare del dem så vi får 33 hver - så er der ingen der bliver snydt her til juletid (desuden er exp's løsning faktisk stort set den samme som min, bare med undtagelse at man skal huske at rykke lidt om på rækkefølgen) :-)
Avatar billede repsej22 Nybegynder
15. december 2004 - 13:38 #7
Vi lukker her...50 til hver...  :o)