Avatar billede dumbo Nybegynder
14. december 2004 - 19:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

"windows-rod\system32\hal.dll mangler eller er beskadigt

Når alt er installeret og XP kører, så går den lige pludselig i sort med denne besked :" Windows kunne ikke genstarte, filen <WINDOWS-ROD>\SYSTEM32\HAL.DLL er enten beskadigt eller fjernet - kopiere filen fra cd-rommen"... Jeg HAR prøvet at finde den fil på cd-rommen men det hjælper ikke. Jeg overvejer at købet et nyt kabinet med nyt bundkort og CPU, og vil så tage mit hardware og sætte over i den nye pc, men hvis nu det er en hardware fejl, så er jeg lige vidt.
Er der nogle som kan hjælpe mig?

Hej.
Avatar billede dumbo Nybegynder
14. december 2004 - 19:43 #1
Jeg HAR prøvet en ny installation, men det virkede ikke.
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2004 - 19:52 #2
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)  Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. december 2004 - 19:54 #3
her er en måde det måske kan løses på, ellers skal du nok følge haverslevs råd.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2004 - 19:54 #4
Hvis du ikke kan udføre ovenstående:

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2004 - 19:56 #5
nopsen > ok, to sjæle en tanke ;)
Avatar billede nopsen Ekspert
14. december 2004 - 20:09 #6
:)
Avatar billede dumbo Nybegynder
15. december 2004 - 08:20 #7
Tak for Jeres svar, jeg kan først prøve det af i weekenden, men jeg vender hurtigt tilbage med et svar.
Ha' en god weekend.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 03:09 #8
nogen fremskridt?
Avatar billede dumbo Nybegynder
10. januar 2005 - 22:08 #9
Hek alle..

Undskyld ventetiden, efter at ha' prøvet alle jeres gode råd (tak for det) gav jeg næsten op, for der var intet som hjalp, desværre.
Så prøvede jeg at fjerne en af mine 2 harddiske.....Det hjalp. Nu har min pc kørt i 2 uger uden at den fejl er kommet frem...

Mange tak for alle rådene og undskyld ventetiden...

Hej hej
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 22:11 #10
ok godt du fik det løst :)