Avatar billede fqthjoe Nybegynder
14. december 2004 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CocaCola - Pepsi.. 33CL

Hejsa
Vi har et væddemål igang.
Pepsi har lavet en glasflaske 33'cl i 1980'erne..
har cocacola lavet tilsvarende ?
vh Thomas
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
14. december 2004 - 14:32 #1
Jepper!!!
Jeg er 100% ved coca cola og 99,5% sikker ved Pepsi.
Ak ja, dengang var 1 liters den største flaske.
Avatar billede kox Nybegynder
14. december 2004 - 14:32 #2
http://www.cocacola.dk/page2-1.jsp tilsyneladende ikke, selvom jeg synes at kunne huske dem, men det kan jo godt være at jeg forveksler dem med ½l glasflasker. 1l glasflasker kan jeg også  huske, kan ihvertfald huske at det sjældent var nok men en flaske til 2 tørstige knægte efter en fodboldkamp :o)
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
14. december 2004 - 14:32 #3
ååhhh!
I VAR klar over Pepsi. Jeg er HELT sikker på coca cola. c",) (har drukket mange)
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
14. december 2004 - 14:33 #4
om igen. jeg mener faktisk de var 35 cl. nu jeg tænker mig om!
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
14. december 2004 - 14:38 #5
"I 1961 introducerer Coca-cola 35 cl flaske som modtræk til uventet hård konkurrence fra det tidligere tapperi Wiibroe i Helsingør, som har udviklet deres egen Jolly Cola, som i en årrække frem solgte væsentlig bedere end både Coca-Cola og Pepsi."

fundet på http://home19.inet.tele.dk/bjerrum1/bjerrum1/Historien_i_Danmark.htm ca. halvvejs nede i teksten.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
14. december 2004 - 15:30 #6
gad vide hvornår de stoppede igen med 35 cl. ? altså cocacola... ?
Avatar billede scaffolder Nybegynder
15. december 2004 - 10:12 #7
Du kan prøve at kigge på det her link http://www.pl8s.com/coke.htm
Der findes faktisk en del sider om lige præcis det emne