Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 11:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mine drev er pludselig væk?

Hej
I sidste uge købte jeg et nyt dvd drev (Lite-on).Og der har ikke været nogen problemmer.Men så i dag opdager jeg,at begge mine drev (dvd og brænder) er pist væk.
Ved genstart af compen,siger windows xp at der er fundet ny hardware.Men der er ingen drev at se nogen steder.Jeg har fjernet drevene en ad gangen for at se om det kunne hjælpe,men det gør det ikke.Også master og slave settings har jeg fiflet med,men uden resultat.Har også forsøgt at instalere ny hardware,men heller ikke det hjælper.
Hvad søren er der galt?
Avatar billede allanfo Praktikant
13. december 2004 - 11:51 #1
Er der strøm på drevene? Kan skufferne køre ud og ind?
Har du prøvet med et andet datakabel? Har du prøvet at bytte om på drevene, uden at ændre master/slave-indstillingen (nogle drev er meget følsomme med om master sidder først eller sidst på kablet).
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 11:57 #2
Ja skufferne kan køre ud og ind.Har prøvet med et andet kabel.Lige nu har jeg kun dvd drevet i og har lavet den til master.Men udover at windows siger at der er fundet ny hardware,sker der ikke ret meget mere.Bare mærkeligt,at det har virket indtil i dag.Havde glemt en cd i dvd drevet under opstart,så windows startede måske ikke korrekt op,men det har jeg før gjort uden problemmer.Og compen har været genstartet nogle gange nu.
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 12:05 #3
Jeg kan se at mit dvd drev står som secondary ide med master setting i bios.Så bios har da ihverfald fat i den.
Avatar billede allanfo Praktikant
13. december 2004 - 12:09 #4
Tyder på at det er et software-problem. At der er en CD i drevet under opstart skulle ikke betyde noget, medmindre det er en boot-cd.
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 12:12 #5
Det var ikke en boot cd.Ok...hvis det er et software problem,hvad gør jeg så?Jeg kan jo ingen gang instalere nye drivere fra windows cd,da jeg jo ikke har nogen drev.
Avatar billede allanfo Praktikant
13. december 2004 - 12:27 #6
Har du mulighed for at låne et andet cd-drev? Hvis det virker, er det jo dit cd- eller dvd-drev den er gal med.
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 12:32 #7
Nu er det jo sådan,at det er begge mine drev der pludselig er væk.Mit brænder drev og mit dvd drev.Jeg ved at mit brænder drev virker.Men den vil heller ikke vise sig i windows.Mærkeligt at begge to pludselig forsvinder og ikke bare den ene.
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 13:53 #8
Ser ud til at problemmet er løst.Lavede en genoprettelse af systemmet.Nu er mine drev tilbage.