Avatar billede itognet Nybegynder
13. december 2004 - 00:32 Der er 5 kommentarer

Kør procedure på en bestemt dato / klokkeslæt.

Hej

er der nogen der ved hvordan man kan igangsætte en sql sætning, på en bestemt dato / klokkeslæt.

på forhånd tak.
Avatar billede skau Nybegynder
13. december 2004 - 07:04 #1
Tja på en unix med Oracle ville jeg lave et cronjob der affyrede et script der afvikler din SQL, kan du ikke lave en cmd fil eller et lille program der kan køres fra en prompt ? - hvis du har det kan du bare lave et at job (scheduled task) der bliver afviklet.
Avatar billede pellelil Nybegynder
13. december 2004 - 08:13 #2
Jeg vil tro at du kan lave en bat-fil der kalder ISQL med det script du ønsker at udføre, og så scheduler du denne bat-fil via Windows "Planlagte opgaver".
Avatar billede itognet Nybegynder
13. december 2004 - 08:18 #3
Jaja,

det er der ingen ben i. Men der skal være databasen selv der styrer det.
Årsagen er at man f.eks. vha. et program indtaster forskellige oplysninger i en database hvor der er knyttet en dato til, databasen skal så oprettet en record i en bestemt tabel på den givne dato. - Dvs. at det jeg vil udføre er variablet hele tiden.
Der er også det problem at det er i forbindelse med et slut-program, som skal kører ude hos kunder, og der kan det være svært at styre scheduled task i et c/s miljø.

Jeg er mest interreseret i at timeren ligger inde i interbase.
Avatar billede pellelil Nybegynder
13. december 2004 - 08:31 #4
Databasen er ikke i stand til at starte noget på specielle tidspunkter. Hvis du ikke vil bruge windows Scheduler må du lave en service der læser dine dato-oplysninger fra databasen og herefter udfører "noget bestemt" på "et bestemt tidspunkt".
Avatar billede skau Nybegynder
13. december 2004 - 10:54 #5
Ja så er jeg ikke til megen hjælp ;o)