Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 00:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Skærm kabel

Stikket til mit skærmkabel er defekt, to af ledningerne er knækket, og jeg er ikke klar over hvor de hver især hører til, skærmen viser på nuværende tidspunkt ikke rødt, men virker ellers fint.
Kan nogen gi mig et link til en side med \"generelle\" tekniske informationer på skærmkabel. Jeg er lidt nervøs for at brænde skærmen af, hvis jeg for byttet om på ledningerne.
Avatar billede blood Nybegynder
16. marts 2001 - 00:49 #1
Hæhæ jeg lytter lige med :-) Jeg har samme problem med min 19\" så jeg sider kun på en 15\" :-(
Avatar billede semot Nybegynder
16. marts 2001 - 00:50 #2
er det et EL kabel ?
Avatar billede makse Nybegynder
16. marts 2001 - 00:50 #3
Er det et løst kabel, eller sidder det fast på skærmen?
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 00:51 #4
nej, det er skærmkablet til pc´eren.
d.v.s at det er stikket jeg sætter i pc´eren
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 00:51 #5
det sidder fast på skærmen
Avatar billede semot Nybegynder
16. marts 2001 - 00:52 #6
ok kan du ikke bare gætte *GG* ok så kan jeg ikke hjælpe  for vis det va et EL va det ligemeget hvordan du satte det sammen
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 00:53 #7
det er faktisk kærestens skærm, så jeg har den ikke lige ved hånden, jeg kender ikke mærket, og kan ikke huske farverne på de to ledninger, men hvis jeg brænder lortet af, kræver hun måske at låne min 17\" :(
Avatar billede makse Nybegynder
16. marts 2001 - 00:53 #8
Du kan måske bruge noget her:
http://sunsite.dk/hwb/menu_Connector.html
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 00:54 #9
Det blir nok til at jeg bare prøver lykken, men hvis nogen lige vidste noget om det, ville jeg være lidt mindre nervøs
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 00:56 #10
Jeg har et link, men der står ikke noget om farverne på kablet
http://sunsite.dk/hwb/co_VGAVesaDdc.html
Avatar billede makse Nybegynder
16. marts 2001 - 01:05 #11
Læs evt. også her:
http://www.monitorworld.com/faq_pages/q17_page.html

Det er jo et problem, hvis du ikke kan åbne selve stikket.
Hvor er kablet knækket? Kunne du evt. korte kablet op?
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 01:07 #12
Der er lodningerne mellem kablet og stikket, to af lednigernes lodninger er knækket, jeg har derfor haft stikket åbnet
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 01:12 #13
makse => hvis jeg husker rigtigt er det ben 3 og 4, efter tegningen på dit link, der er knækket, hvis det er tilfældet, kan man så regne med at ledningen der \"styrer\" blå farve, rent faktisk er blå??? Eller er ledingerne på skærmkablet, tilfældigt fordelt, til diverse signaler???
Avatar billede makse Nybegynder
16. marts 2001 - 01:15 #14
:) jeg tror ikke de er tilfældigt fordelt.
Du kunne jo prøve at åbne selve monitoren. Det kan være at der står noget der hvor den blå ledning er monteret!
Avatar billede stampeair Nybegynder
16. marts 2001 - 01:22 #15
Det er selvfølgelig en mulighed, kigger på det, det kan jo være at jeg kan bruge udelukkelses metoden.
Avatar billede wizard Nybegynder
16. marts 2001 - 13:52 #16
hejsa. du skal sætte rød på ben3 grøn ben4 og blå ben5. faktisk følger kablets farve den rigtige farve og neden under på ben6-ben7 og 8
og så har du horsental og vertical sync på ben
13-14. de plejer at være en hvid og gul ledning
Hvis du så har en sort lednin til overs så sæt den på ben10
Avatar billede stampeair Nybegynder
19. marts 2001 - 10:51 #17
Jeg brugte udelukkelses metoden, da det var sort, rød og grå ledning, satte jeg sort til stel(kanten af stikket). og så var der pin et og pin to tilbage, og da den ene ledning var rød, smed jeg den på pin 1, som er rød farve, og grå som grøn farve, Virkede perfekt.
Kanon makse
Avatar billede makse Nybegynder
19. marts 2001 - 10:56 #18
:) Fedt du fik det til at virke.