Avatar billede mahp Nybegynder
11. december 2004 - 21:31 Der er 5 kommentarer

hent info til direkte link ?

Hej

min ven har en server, hvor der ligger en masse billeder, han vil gerne have sådan at når man går ind på han server, kommer man ind på en side. hvor man kan se direkte links til alle billederne. Altså en side ligesom http://www.leech.dk/

hvordan laves det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2004 - 21:35 #1
Sådan en side kan de fleste web servere generere automatisk.

Hvis man requester en URL som ender med / og der ikke er en index.html/asp/php
i det dir, så laver web serveren sådan en liste.

Som prikken over i'et kan man smide en fil med et betsemt navn som så bliver
vist i toppen af listningen.
Avatar billede mahp Nybegynder
11. december 2004 - 21:37 #2
det fatter jeg ikke en brik af :D

kan man ikke "installer" et eller andet program ?

serveren er gennem b-one og der er en index.hml på serveren
Avatar billede mahp Nybegynder
11. december 2004 - 21:49 #3
mener index.htm
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 22:23 #4
sikkert, men hvis ikke du kan få det basale til at virke, så tror jeg heller ikke
at du kan få det avancerede til at virke
Avatar billede jones279 Nybegynder
12. december 2004 - 22:27 #5
JOw, der findes vidst noget PHP som kan liste det sådan... Har det bare ikke liggende - men så det engang :)... Men jow, serveren kan også sættes til det - det er bare en stor sikkerhedsbrist, hvis man har andre ting på serveren... Det er ikke altid optimalt at få listet alle tingene!