Avatar billede jhede Nybegynder
09. december 2004 - 21:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word Makro, der ikke virker

Hej,

Jeg har reinstalleret en ny pc med Win XP, og nu har brugeren
en word skabelon, hvor makro'en ikke virker. Det skal lige siges
at jeg har installeret en dansk office pakke, og makro'en er lavet på en engelsk ver. derfor fejler den måske.

Den stopper ved Datelanguage, og kommer med denne besked:

Der opstod en kompileringsfejl:

Det navngivne argumet blev ikke fundet.

Kan jeg rette noget, så den virker igen ?

Makro:

Public Sub MAIN()
WordBasic.FileNew Template:="flygare - faktura", NewTemplate:=0
WordBasic.WW7_EditGoTo Destination:="Datopunkt"
WordBasic.Insert " "
    Selection.InsertDateTime DateTimeFormat:="d. MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdDanish, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False
WordBasic.LineUp 6
WordBasic.StartOfLine
End Sub

Hilsen Jesper
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 21:14 #1
Det kan være fordi det er flere generationer af word siden,at man brugte BordBasic. Jeg fandt en af mine gamle skabeloner frem, og her er min indsætning af dato i WordBasic. Jeg går ud fra, at Datopunkt er et bogmærke.

WordBasic.WW7_EditGoTo Destination:="Datopunkt"
WordBasic.InsertDateTime InsertAsField:=0, DateTimePic:="d. MMMM YYYY"

Virker det ikke, så prøv VBA

ActiveDocument.Bookmarks("Datopunkt").Range.InsertDateTime DateTimeFormat:="d. MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdDanish, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False
Det er faktisk en fordel, at din makro er på engelsk, da jeg mener at nyere versioner ikke kan "læse" danske makroer
Avatar billede jhede Nybegynder
09. december 2004 - 22:28 #2
Dit første svar virkede, tusinde tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 23:14 #3
Dejligt det hjalp. Takker for point.