Avatar billede pelyja Nybegynder
09. december 2004 - 14:12 Der er 8 kommentarer

Stavekontrol accepterer alt

Hej

Jeg har lige kørt stavekontrol på et dokument på over 100 sider, med masser af stavefejl. Alligevel siger Word, at der er ikke er nogen fejl i dokumentet. Meget mystisk
Er der nogen, der ved, hvad det skyldes?
Avatar billede jones279 Nybegynder
09. december 2004 - 14:28 #1
At stavekontrol ikke er installeret :) Hvis det er en engelsk vers. af word du har, kan det være, at dansk stavekontrol ikke er installeret...
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
09. december 2004 - 14:30 #2
Du kan evt. have disablet stavekontrollen
Avatar billede pelyja Nybegynder
09. december 2004 - 14:50 #3
Stavekontrollen er installeret :)
Stavekontrollen finder fejl på andre word-dokumenter.
Må hellere tilføje, at jeg har word-dokumentet fra en OCR-scanning, Omnipage, hvor jeg har gemt med det oprindelige layout, fonttyper etc. Jeg fjernede derefter al formattering, men kan ikke forstå, at det skulle kunne gøre, at stavekontrollen påstår, at der ikke er nogen fejl?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. december 2004 - 16:51 #4
Prøv evt. at copy/paste hele teksten over i et nyt dokument.
Avatar billede pelyja Nybegynder
09. december 2004 - 20:26 #5
Yeps. Det har jeg prøvet, og på denne måde virker det.
Men det forklarer alligevel ikke, hvorfor det andet ikke virker :(
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
04. februar 2005 - 12:28 #6
Det virker ikke fordi du har disabled stavekontrollen i det dokument.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
04. februar 2005 - 12:30 #7
Du kan disable stavekontrollen i de enkelte dokumenter, under funktionen "sprog"
Avatar billede pelyja Nybegynder
05. februar 2005 - 01:02 #8
Hej Mandrake

Det var nu ikke derfor. Du er velkommen til at sende et svar, og jeg vil give dig point og lukke tråden.