Avatar billede tchami Nybegynder
08. december 2004 - 00:17 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Istsvc.exe vil ikke væk

Hej,

Jeg dummede mig og fik installeret noget spyware (ISTBar) på min computer, og nu vil det simpelthen ikke væk igen. Jeg har prøvet med Ad-Aware, FxIstbar fra Symantec, CWShredder og HijackThis, og det bliver fint fjernet, men det dukker lynhurtigt op igen.

Jeg har genstartet i safemode og fjernet _alt_ der bare mindede om den, men ligemeget hjælper det, den bliver ved at komme igen.

Her er en HijackThis log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 00:09:17, on 08-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\cnlwqr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Trillian\trillian.exe
C:\mysql\bin\mysqld.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
\?\C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_wp.exe
C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [yYBvHRbGT] C:\WINDOWS\cnlwqr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [È Ý8¿Ì*û]Mú*ÀaîžaaûC:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\cnlwqr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = C:\Program Files\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede kalp Novice
08. december 2004 - 00:23 #1
start op i fejlsikret tilstand..

søg efter Istsvc.exe

slet alt den finder.. genstart igen..

virker det stadig ikke så slå system gendannelse fra og prøv igen.
Avatar billede kalp Novice
08. december 2004 - 00:25 #2
du kan kan evt og manuelt prøve at gå herind når du har startet op i fejlsikret tilstand

C:\Program Files\ISTsvc\

og slette mappen.
Avatar billede kalp Novice
08. december 2004 - 00:26 #3
er ikke log ekspert men dette skal du have fjernet... via. hijackthis.. marker dem og fix.

O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [È Ý8¿Ì*û]Mú*ÀaîžaaûC:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\cnlwqr.exe

og måske

O4 - HKLM\..\Run: [yYBvHRbGT] C:\WINDOWS\cnlwqr.exe
Avatar billede kalp Novice
08. december 2004 - 00:27 #4
når du færdig smider du lige en ny log herind
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. december 2004 - 00:42 #5
Det er vigtigt, at IST Services slettes via Tilføj/fjern programmer og først derefter skal der rydes op (slettes manuelt).

Kør også en tur med onlinescanneren X-Cleaner -
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Derefter en ny log fra HijackThis og denne gang fra den nyeste version af programmet.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede tchami Nybegynder
09. december 2004 - 15:11 #6
Så er det væk :)

Jeg havde allerede før jeg stillede spørgsmålet gjort som du beskrev kalp, det eneste jeg ikke havde gjort før var at fjerne det via Tilføj/fjern programmer.

Hvis i begge to smider et svar deler jeg pointene..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. december 2004 - 18:40 #7
Smider et svar, men jeg er ret overbevist om, at der er mere - prøv lige at smide en ny logfil herind.
Avatar billede tchami Nybegynder
09. december 2004 - 22:21 #8
Det tror jeg nu ikke, men her da:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 22:20:53, on 09-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
C:\Program Files\HijackThis\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = C:\Program Files\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. december 2004 - 01:56 #9
Du havde ret - der er ikke mere snavs i den log *S*
Dog kan du fixe denne:

Kør HijackThis:
Sæt flueben ud for linierne listet herunder. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned (også mappen du åbnede for at køre HijackThis). Det er meget vigtigt, at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue (din Internet browser) når du har markeret filerne. Nu må du fixe > Klik på <Fix cheked>.

Her er linien:
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
Avatar billede kalp Novice
10. december 2004 - 11:27 #10
undskyld forsinkelsen.. men min mail virker ikke for tiden:/ men her får du lige et svar:)
Avatar billede tchami Nybegynder
10. december 2004 - 11:55 #11
Takker for hjælpen :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. december 2004 - 12:24 #12
Takker for point og ønsker Glædelig Jul ;-)