Avatar billede flemmingc Praktikant
15. marts 2001 - 05:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Update - burde være simpelt, men virker ikke!

Hej!
Jeg forsøger at opdatere en post i min DB.

Tabellen hedder links
Felterne er: LinkID (autonr.), Navn (tekst), Link(tekst) og Beskrivelse(tekst).

Har forsøg mig med følgende:

Sql = \"UPDATE [links] SET [links].[Navn] = \'\" & Request.Form(\"Navn\") &\"\', [links].[Link] = \'\" & Request.Form(\"Link\") &\"\', [links].[Beskrivelse] = \'\"& Request.Form(\"Beskrivelse\") & \"\' WHERE [links].[LinkId] = \'\" & Request.Form(\"LinkID\") & \"\'\"

Men det bliver ikke accepteret.

Fejlmeddelelsen er:

Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

... men jeg kan ikke se nogen fejl. Har tjekket databasen ( der skulle ikke være nogen problemer). Har skrive rettigheder og alt det der....

Anyone ?
Avatar billede sone Nybegynder
15. marts 2001 - 07:37 #1
Prøv at udskrive strenge sql så kan du måske se fejlen - ellers kan du jo vise den til mig.
Avatar billede slash Nybegynder
15. marts 2001 - 07:41 #2
i din where del --> er linkid et tal i db\'en?

Du sætter nemlig en streng ind!
Prøv dette hvis linkid er et tal:
WHERE [links].[LinkId] = \" & Request.Form(\"LinkID\")

Avatar billede arno Nybegynder
15. marts 2001 - 11:33 #3
Prøv:
Sql = \"UPDATE links SET Navn = \'\" & Request.Form(\"Navn\") &\"\',link = \'\" & Request.Form(\"Link\") &\"\',Beskrivelse = \'\"& Request.Form(\"Beskrivelse\") & \"\' WHERE LinkId = \" & Request.Form(\"LinkID\") & \"\"

Jeg går udfra at dit LinkId er tal ? Så skal den ikke være i \'  \' ...

Det burde virke..
Avatar billede flemmingc Praktikant
16. marts 2001 - 01:26 #4
Tak for hjælpen, nu virker det.

Slash og Arno må dele.....