Avatar billede spine Nybegynder
07. december 2004 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk opdatering af kalender for nye medarbejdere

Hej fellow experts :)

Jeg undrer mig om man kan lave en automatik, som automatisk sender kalender aftaler, til nye medarbejdere som tilføjes til den distributions liste, som aftalen oprindeligt er sendt til... det kan være både enkelt såtende, eller reaccurring aftaler.. men selvfølgelig alle fremme i tiden... altså .. aftale X d. 12/1-05 sendes til en dist. liste... imorgen ansættes en ny medarbejder, som tilføjes til samme liste, hvordan kan man sørge for at han pr automatisk får denne aftale i sin kalender ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2004 - 13:09 #1
Det kan du ikke gøre automatisk, en kalender kan jo indeholde arrangementer derer relevante for flere forskellige andre personer, du kan derfor ikke automatisk overføre alle aftaler til en anden kalender.

Du kan dog gøre det at du giver den nye medarbejder læse rettigheder til din kalender, og så lader ham/hende trække og slippe aftaler over i sin kalender.

Jeg har selv gjort følgende.

Vi har en organisations kalender, som chefens sekretær fører, den indeholde alle de aftaler derer relevant for hele organisationer

Hver afdeling har en afdelingskalender, der føres af afdelings sekretærne og som indeholder afdelingsrelevante aftaler

Hver gruppe her en gruppe kalender og hver person har en personlig kalender. Rettighederne er så sat således at alle brugere kan åbne egen, relevant gruppe og afdelingskalender samt organisations kalenderen. Alle arrangementer der ikke kan inviteres til, trækkes og slippes fra de ovenstående kalendre
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2004 - 13:10 #2
Hvis du så samtidig har oprettet alle mderessourcer, som lokaler, AV midler, m.m. med separate kalendere, kan det meste faktisk inviteres og resten styres via ovennævnte system, ret smidigt
Avatar billede spine Nybegynder
07. december 2004 - 13:14 #3
udemærket ide... men jeg tænkte jo om kalenderen kun gensende enkelte aftaler, hvis og når der blevet tilføjet medlemmmer til den dist. liste som er inviteret ???
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 11:35 #4
bufferzone >> er du stadig med på "linien" ??
Avatar billede spine Nybegynder
28. december 2004 - 12:37 #5
lukker spørgsmålet.