Avatar billede larsande Nybegynder
05. december 2004 - 17:14 Der er 3 kommentarer

Problemer med DVD/CD Drev

Hej

Min kammerat har lige købt en bærbar, som de første 14 dage virkede uden problemer, med i flg. hans ordlyd havde hans datter lidt problemer med at lukke pc´en ned og han efterfølgede har han haft følgende problem:

Hans kombi DVD/CD drev har følgende problem. Man kan godt læse DVD skriver, men CD skiver (både nye data og musik skiver) kan ikke læses, drevet kører bare rundt unden at kunne vise hvad der er på skiven.

Spørgsmålet er om der er nogen som har en erfaring med om det kan være en software/systemfejl eller at det er en hardware fejl.
Findes der evt. noget software man på en eller andet måde kan checke sit drev på.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
06. december 2004 - 09:05 #1
Prøv at brænd med 16x eller 24x hastighed... bare ikke max.... for nogen gange brænder de ikke ordenligt i max hastighed...
Avatar billede larsande Nybegynder
07. december 2004 - 14:29 #2
vi forsøger slet ikke at brænde vi forsøger skam blot at læse en CD skive
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
07. december 2004 - 15:28 #3
SÅ er det smadret... længer er den ikke