Avatar billede xcisisten Nybegynder
14. marts 2001 - 16:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder:

Hejza....
I napster og andre steder på nette kan man finde noget der hedder Ping, jeg vil selv tro at det er noget med net-speed at gøre men hvad stå Ping for???
På forhånd tak:
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:36 #1
Når man pinger en server sender man en forespørgsel og lytter om man får svar
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:37 #2
Du kan f.eks. prøve at skrive

ping eksperten.dk

i din dosprompt
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. marts 2001 - 16:37 #3
en ping svarer til hvad en sonar er for både... :) hvad det står for ved jeg sgu ikke
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:38 #4
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:38 #5
Packet Internet or Inter-Network Groper

Avatar billede xcisisten Nybegynder
14. marts 2001 - 16:39 #6
Altså Ping betyder bare Ping?
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2001 - 16:39 #7
det er tiden der går fra din computer sender en \"ping\" ud til der kommer et \"pong\" tilbage - jo lavere ping jo hurtigere og bedre er det...

det svarer lidt til en bold du kaster op i luften og så kommer tilbage...
Avatar billede smms Nybegynder
14. marts 2001 - 16:39 #8
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:41 #9
Ping betyder Packet Internet or Inter-Network Groper
Avatar billede smms Nybegynder
14. marts 2001 - 16:42 #10
Packet Internet Groper (Ping) - Command used to send a packet from one computer to another. The packet carries instructions for it to be immediately returned. The packet has a time stamp so that the time it took to complete the process can be determined.
Avatar billede smms Nybegynder
14. marts 2001 - 16:42 #11
:-( shit