Avatar billede lerchedahl Nybegynder
02. december 2004 - 09:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

set classname, expand treemenu

Hej eksperter

Jeg har et lille problem med min liste:

http://rundkreds.homepage.dk/list/

Den virker sådan set upåklageligt, men jeg ville gerne tilføje en funktion til at 'expand'e samtlige emner. Hvordan gør jeg det?

js: http://rundkreds.homepage.dk/list/list.js
css: http://rundkreds.homepage.dk/list/list.css

På forhånk tak
lerchedahl
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2004 - 13:20 #1
<ole>

1. Det er altid en rigtig dårlig løsning at skifte klassenavn. Browseren skal hvergang spytte et helt nyt DOM-træ ud, der skal evalueres (= hele siden genberegnes, hvilket giver dårlig performance). Det sker ikke, hvis du skifter de enkelte style-properties på elementet. Jeg ville finde et andet script eller skrive det helt om.

2. Er du i øvrigt klar over, der ikke er én eneste på kloden, der har glæde af, du skriver i XHTML? Dit dokument parses under alle omstændigheder som HTML4.01  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
02. december 2004 - 20:42 #2
hej ole

tak for svaret.

1. Jeg undersøger jo for massiv DOM support, og det faktum at den leger med klasser gør måske at selve scriptet bliver så kompakt som muligt? Jeg ved det ikke, men under alle omstændigheder ville det være storartet med en løsning på mit spørgsmål.

2. validering har jeg temmelig godt styr på, har såmend pastet koden og ikke ændret i den. Der var ingen grund til at lave koden gyldig eller rode med doctype osv hvis scriptet ikke kunne bruges - een ting ad gangen :)

mvh
lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. juni 2005 - 13:57 #3
lukket pga. manglende interesse...