Avatar billede tlyngej Nybegynder
02. december 2004 - 08:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søge-rettighedder på hjemmesider i ASP.NET

Hej eksperter

Jeg vil lave en database til fritekst-søgning af information, fra et web-site. Men ikke alle skal have rettighed til at søge i alle dokumenter.

Nogen der kan komme med et forslag til hvordan det kunne gøres?
Avatar billede slash Nybegynder
02. december 2004 - 11:11 #1
Uden at kende dit setup --> knald et rollefelt på nødvendige tabeller; når bruger logger ind - tildel dem rolle.... filtrer så med rollen i din søgning!
Avatar billede tlyngej Nybegynder
02. december 2004 - 11:24 #2
Da jeg ønsker at holde det firma jeg arbejder for anonymt, kan jeg desværre ikke komme med ret mange detaljer.
Men her er tale om et system med ca. 10.000 brugerer. Det vil blive et pokkers hyr at få alle de data tastet ind om hver bruger. Er det ikke muligt at "låne" informationen fra en DC, eller hente informationer fra forskellige mappers share-rettighedder?
Avatar billede slash Nybegynder
02. december 2004 - 14:42 #3
Når du siger DC, tænker jeg straks på Domain Controller! Er det korrekt ? Men så taler vi jo også AD - det er da muligt at forespørge ned i AD fra .net, men om du just kan få de properties du efterlyser kan kun afgøres ved en praktisk test!

Jeg har mange ideer til hvordan man kan gribe problematikken an, men for at konkretisere det skal der nogle flere facts på bordet!
Avatar billede tlyngej Nybegynder
02. december 2004 - 18:28 #4
Ja, det er korrekt at der står en DC bag vores netværk.
Jeg kom til at tænke på, det er vist ikke så smart at lave rettighedderne på mapperne. Det gør ikke systemet dynamisk nok. Det vil være meget individuelt hvad hvem skal have mulighed for at søge i. Desværre..... :(
Avatar billede tlyngej Nybegynder
22. december 2004 - 08:13 #5
lukker