Avatar billede keniel Nybegynder
01. december 2004 - 19:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FAT 32 til NTFS

Min harddisk er på 20Gb, delt 11Gb/9Gb og formatiseret som FAT 32. Er det muligt at ændre dette til NTFS uden tab af programmer el.lign. Jeg kører med XP-home
Jeg har hørt, at man ikke kan starte PC'en op med NTFS, er det rigtigt?
Avatar billede hojben Novice
01. december 2004 - 19:30 #1
Gå til "Start" og "Kør"
Skriv CMD og tryk enter
I kommandoprompten skriver du "convert c: /fs:ntfs" uden ""

Den vil så konvertere dit drev uden mist af data. nedenunder er parametrene.

CONVERT volume /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X]

  volume      Specifies the drive letter (followed by a colon),
              mount point, or volume name.
  /FS:NTFS    Specifies that the volume is to be converted to NTFS.
  /V          Specifies that Convert should be run in verbose mode.
  /CvtArea:filename
              Specifies a contiguous file in the root directory to be
              the place holder for NTFS system files.
  /NoSecurity Specifies the converted files and directories security
              settings to be accessible by everyone.
  /X          Forces the volume to dismount first if necessary.
              All opened handles to the volume would then be invalid.
Avatar billede hojben Novice
01. december 2004 - 19:31 #2
eller convert d: /fs:ntfs

hvis det er d: drevet :)

Nej det er ikke rigtigt at du ikke kan starte maskinen op hvis den er formateret med NTFS ;O)
Avatar billede allanfo Praktikant
01. december 2004 - 19:32 #3
Du kan ikke læse dine harddiske i DOS, hvis de er formatteret i NTFS.
Der findes programmer, f.eks. PartitionMagic, som kan ændre dine diske fra FAT32 til NTFS. Det sker ved at programmet genstarter maskinen, og så ændrer det formatteringen uden at slette dataene.
Avatar billede keniel Nybegynder
16. januar 2006 - 17:57 #4
Tak for svaret hojben.
Du får pointene
Avatar billede hojben Novice
16. januar 2006 - 18:13 #5
bedre sent end aldrig :) behold bare points
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:25 #6
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Avatar billede keniel Nybegynder
02. april 2009 - 17:52 #7
Tråden er hermed lukket