Avatar billede x-pander Nybegynder
01. december 2004 - 16:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet af viewport

Davs.

Jeg sidder og skal lave et logo i splines efter et billede som jeg har sat ind på et plane. Planet har jeg lavet så det passer til billedets dimensioner: 358x350. Når jeg åbner material editoren og zoomer ind på billedet ser det godt nok ud selvom jeg det er forstørret måske 200%, men i viewporten hvor jeg skal bruge logoet, bliver kvaliteten af billedet dårligt. Jeg kan slet ikke bruge det billede i viewporten til at modellere efter. Det er meget pixeleret mens det ser fint ud når det bliver renderet.

Jeg bruger max 5.1. Kan du hjælpe? Jeg skal have hævet kvaliteten af gengivelse af billeder i viewporten, ser det ud til.

Hilsen, XP.
Avatar billede x-pander Nybegynder
02. december 2004 - 08:11 #1
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. december 2004 - 11:08 #2
Betyder dit "nå", at du selv fundet ud af det? Ellers kan jeg godt hjælpe.
Avatar billede x-pander Nybegynder
15. december 2004 - 13:45 #3
Det betyder at der heller ikke denne var nogen der kunne finde ud af det...
Avatar billede x-pander Nybegynder
15. december 2004 - 13:46 #4
Men det er ligemeget. Der er så mange ting galt med max, så skifter til XSI...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
15. december 2004 - 15:30 #5
Som sagt kan jeg godt hjælpe. Og din manglende viden om max betyder ikke at det er max der er noget i vejen med. Tag dig sammen =)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. december 2004 - 13:55 #6
underligt man sådan skifter et helvedes dyrt program ud...??
Avatar billede x-pander Nybegynder
17. december 2004 - 13:50 #7
Manglende viden om max? Hehe, næppe du!

Og XSI er ganske gratis til Half-Life 2 og kan tilmed rendere. Så hold op med at være så mistroisk og beregnende!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
17. december 2004 - 15:47 #8
Mistroisk og beregnende?!?

Det er jo ikke en svaghed i max, at du ikke kan få programmet til at vise dine billeder i den opløsning de reelt er i - det er fordi du ikke ved hvad du skal trykke på  =). Og som sagt kan jeg stadigvæk godt fortælle dig hvordan du skal få det til at fungere, men du vælger at give op og skyde skylden på programmet. Det gør jeg også tit selv - det er jo det letteste, men det er tit uden grund og denne gang er ikke nogen undtagelse...

Såeh jo, det virker til at være manglende viden der er problemet og ikke max =)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. december 2004 - 18:55 #9
mistroisk bliver man når der kastes 40.000 kroer ud af vinduet til fordel for et gratisprodukt til et spil. Sikkert ikke t XSI er dårligt, men hvis ikke du kan få viewporten i Max til at virke - Så ville jeg klage til forbrugerombudsmanden.
Avatar billede x-pander Nybegynder
17. december 2004 - 21:26 #10
Jeg er ganske god til max, drop det. Er det slet ikke muligt at lukke dette spørgsmål helt, så folk ikke kan skrive?

Og til dig Nikolai. Til din information, kan jeg fortælle dig at mit max har kostet 1.000 kr. Det er en studie-licens, som alligevel er ved at løbe ud. Undersøg sådan noget inden du kommenterer noget.

Jeg har droppet det, pga. vores projekt er færdigt og jeg er ligeglad med det nu. Jeg skal ikke bruge det til noget. Kan man da slet ikke lukke det her?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. december 2004 - 00:40 #11
x-pander jeg ved godt man kan få en studielicens, men du havde ikke skrevet noget som helst og ej heller kommenteret på mit første indlæg. Anyway så vil jeg heller ikke købe noget til en tusse og så lade det ligge bagefter men det er åbenbart min holdning.

Nok om det sov vel.
Avatar billede x-pander Nybegynder
18. december 2004 - 13:15 #12
FFS!!! FAT NU NOGET!!!!

DEN ER NÆSTEN UDLØBET!!!! Jeg har ikke noget at bruge den til mere! Gider du ikke godt læse hvad der står på skærmen, istedet forat gætte dig til det?