Avatar billede syswatch Novice
01. december 2004 - 09:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytte filer fra unix (DMZ) til Win2000 (LAN)

Hejsa.
Jeg har en webserver som kører FreeBSD og står på min DMZ side.
Ligeledes har jeg Win2k server som står på mit LAN.

På Webserveren bliver der lavet en masse små txt filer som indeholder ordrer, og disse filer skal flyttes over på min Win2k maskine hvert 10 min.

Men hvordan skal jeg få adgang til disse filer fra min Windows maskine ? Man kan jo ikke bruge et batch job, eller kan man ?

Så spørgsmålet er egentlig at hvordan man tilgår et unix filsystem fra en Win maskine ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2004 - 09:12 #1
lav en bat fil som henter via FTP
kør den bat fil hver 10. minut med windows scheduler
Avatar billede syswatch Novice
01. december 2004 - 09:15 #2
Okay, jeg var ikke klar over at man kunne lave en bat fil der kørte ftp kommandoer...
Det må jeg lige se om jeg kan finde informationer om et sted. For det skal jo køre 100% automatisk...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2004 - 09:20 #3
Du kan køre et ftp script med:

ftp -s:kommandoer.ftp
Avatar billede syswatch Novice
01. december 2004 - 09:24 #4
Kender du en god dokumentation til de kommandoer ?

For umiddelbart kender jeg ikke lige den måde ?

host: 192.164.1.2
user: test  pass: testpass

Hvis jeg nu skulle flytte alle filer (*.*) fra mappen "ordre" på min ftp server til c:\ordre på min win maskine, hvordan ville det så se ud ? Altså kun hvis du lige gider, ellers må jeg lige i dokumentationen...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2004 - 09:31 #5
C:\> ftp
ftp> ?

vil vise dig kommandoer
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2004 - 09:32 #6
hente mange filer er mget kommandoen
Avatar billede skwat Praktikant
06. december 2004 - 20:36 #7
mycmd.cmd:
@echo off
c:
cd \ordre
ftp -:arneharret.ftp

arneharret.ftp:
open 192.164.1.2
test
testpass
cd /dertilhvorfilerneligger
prompt
mget *
Avatar billede syswatch Novice
16. december 2004 - 10:51 #8
Arne v & skwat, lægger i et svar så jeg kan lukke, jeg gjorde det på den måde som i skriver med en ftp kørsel.
Avatar billede skwat Praktikant
16. december 2004 - 10:58 #9
jeg vil ikke have point, jeg skar bare Arnes svar ud i pap
Avatar billede arne_v Ekspert
16. december 2004 - 11:08 #10
svar