Avatar billede saluman Nybegynder
30. november 2004 - 21:20 Der er 12 kommentarer

Konfigurere tastaturs ekstra-knapper

Haves:  XP-PRO og et windows multimedia tastatur med en 15 ekstra knapper til fx emailprogram. Problemet er, at e-mail-knappen starter Outlook Express. Hvordan ændrer jeg det til Outlook?? De andre knapper må også kunne ændres???
Avatar billede levich Nybegynder
30. november 2004 - 21:30 #1
Der følger en program med, som du skal installere. Deri kan du så indstille, hvad taster skal gøre.
Avatar billede saluman Nybegynder
30. november 2004 - 22:13 #2
Problemet er, at disketten med drivere allerede er installeret.
Og jeg synes ikke jeg får lov til at opdatere driveren!? Har prøvet via kontrolpanel/tastatur/egenskaber osv. Den siger den ikke kan finde bedre drivere.
Skal jeg åbne disketten med stifinder??
I win 98 kunne man gå ind i en menu og omdefinere knapperne.
Har prøvet HELP, men hvad hedder sådan nogle knapper?
Avatar billede levich Nybegynder
30. november 2004 - 22:28 #3
Det er ikke driveren, men derimod et program til styring af tastaturets genveje.
Avatar billede saluman Nybegynder
30. november 2004 - 22:34 #4
Nånånånå, men skal jeg så åbne disketten med stifinder???????????
Det blev jeg meget klogere af!?
Kan du eller vil du ikke forklare hvad jeg skal gøre?
Avatar billede levich Nybegynder
30. november 2004 - 22:39 #5
Da du købte tastaturet fulgte der en CD med. Hvis du smider den i CD-rom drevet starter der sikkert en form for installation af sig selv. Der skulle du gerne have mulighed for at installere et program til styring af tastaturen.

Hvis du skal have en mere præcis guide er du nød til at oplyse mig om, hvad den nøjagtige betegnelse på dit tastatur er
Avatar billede saluman Nybegynder
30. november 2004 - 22:53 #6
Der er en "gammeldags" 1.44 diskette, som ikke starter selv.
Jeg undrer mig bare over, at knapperne faktisk virker fint. Undtaget at den, der starter email åbner det forkerte e-mailprogram. Jeg havde derfor forventet, at man kunne redigere det efterfølgende-bare jeg kunne finde en menu til det.

Vil gå i seng nu, prøver med disketten i stifinder i morgen.
Der må være en setup-menu el. l.
Ellers vender jeg tilbage med nogle flere oplysninger.

tak for i aften
Avatar billede saluman Nybegynder
02. december 2004 - 18:52 #7
Her er lidt oplysninger.
3in1
Desk Manager
Colors it
Kb-2325

På disketten er der bl.a. disse filer i WIN mappen
R370PWR.VXD
HPT3XX.MPD
samt en read me og en .inf

Har I nogen bud, på en læsning??
Avatar billede levich Nybegynder
02. december 2004 - 19:08 #8
inf-filen installerer sandsynligvis blot driveren, men det er ikke nødvendigt, hvis tastaturet virker. Det der "desk manager" er måske en mappe? Prøv at lede efter en exe-fil i den mappe, da det måske er det program du mangler at installere.
Avatar billede saluman Nybegynder
02. december 2004 - 21:14 #9
3in1
Desk Manager
Colors it
Kb-2325
Er det der står på æsken, jeg regner med at det er produktnavnet.
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2004 - 00:31 #10
Er det nogle af de her produkter du har?
http://www.pc-express.com.au/prod180.htm
http://www.thermaltake.com/keyboardMouse/tsunami/a2263.htm
http://www.totalpc.it/Peripherals/Tsunami_3in1_Keyboard,_Mouse_&_Speakers_-_Blue.html

Jeg skal bruge navnet på firmaet, der har produceret det.
Avatar billede saluman Nybegynder
03. december 2004 - 17:36 #11
Det ligner MEGET den øverste.
Men der står desværre ikke noget firmanavn. Ret mystisk!
Desuden har det nok ligget på hylden et par år.
Men der står på æsken at det er til bl.a. WIN2000 og XP.

Nedenstående er tekst fra readme filen:

HPT370 Device Driver for Microsoft Windows 95/98/ME
    Copyright (c) 1995-2000 HighPoint Technologies, Inc.
  All Rights Reserved
                            Version 1.0.3b
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2004 - 17:54 #12
Jeg kan vist desværre ikke hjælpe.