Avatar billede stenten Nybegynder
14. marts 2001 - 14:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvor mange år

Jeg har et spørgsmål, som lyder : hvor mange år skal man gemme parpirer fra tiden hvor man har haft et selvstændigt firma?
Avatar billede top Nybegynder
14. marts 2001 - 14:11 #1
Momsen er 5 år tilbage, og jeg tror det er det længste..
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
14. marts 2001 - 14:52 #2

Moms er en afgift, og momsen er omfattet af den 5-årige forældelsesfrist.

Forældelsesfristen løber fra forfaldsdagen, ex. 1, januar 1995, og udløber 5 år senere, dvs. den 1.januar 2000. Forældelsen indtræder i dette tilfælde den 2. januar 2000.

Man skal dog være opmærksom på at:

Forældelsen kan afbrydes ved din erkendelse - mundtlig eller skriftlig - eller såfremt der foretages retslige skridt - sagsanlæg
eller udlæg. I disse tilfælde starter en ny 5 års frist, bortset fra sagsanlæg, hvor en dom mod dig medfører, at forældelsesfristen nu er 20 år.