Avatar billede suppenudel Nybegynder
30. november 2004 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Meddelelse hvis intet er hentet fra databasen

Jeg er ved at hente nogle data ud fra en Access-database ved at man søger i et tekstfelt. Data'erne bliver hentet ud i et DataGrid.

Jeg ville lige høre hvad man skal gøre, hvis den ikke henter nogen poster, og så i stedet skriver noge med "Din søgning gav desværre ingen resultater!"

Noget i stil med:

if (HER KOMMER DE RETURNEREDE TABELLER) = ""  then
    response.write("Din søgning gav desværre ingen resultater!")
End if
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
30. november 2004 - 10:36 #1
hvordan bliver de hentet ud? e.g. ADO?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
30. november 2004 - 12:21 #2
Det ser således ud:

Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)
    Dim strConn as string = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
    Dim StrSQL as string
    strConn += "Data Source=" & Server.Mappath("DB\ml2.MDB") & ";"

(HER KOMMER SÅ NOGET SQL HVOR DEN MÅSKE IKKE FINDER NOGEN POSTER ALT EFTER HVAD DER ER BLEVET SØGT PÅ)

    Dim objConn as new OledbConnection(strConn)
    Dim objDataSet as new DataSet()
    Dim objAdapter as new OledbDataAdapter(strSQL, objConn)

    objAdapter.Fill(objDataSet, "Fornavn")

    Dim objDataView as new DataView(objDataSet.Tables("Fornavn"))
    dgvinlist.DataSource = objDataView
    dgvinlist.DataBind()
End Sub

(HER EFTER RETURNERER DEN ET DATAGRID, MEN HVIS IKKE DER ER NOGET AT HENTE VISER DEN BARE ET TOMT, MED KUN OVERSRKIFTERNE FORNAVN, EFTERNAVN OSV. - HER SKULLE I STEDET KOMME EN LABEL FREM MED EN BESKED)
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
30. november 2004 - 12:52 #3
prøv evt:

if recordset.count = 0 then
    msgbox "ingenting blev fundet!"
else
    Dim objConn as new OledbConnection(strConn)
    Dim objDataSet as new DataSet()
    Dim objAdapter as new OledbDataAdapter(strSQL, objConn)

    objAdapter.Fill(objDataSet, "Fornavn")

    Dim objDataView as new DataView(objDataSet.Tables("Fornavn"))
    dgvinlist.DataSource = objDataView
    dgvinlist.DataBind()
end if
Avatar billede mnt82 Nybegynder
01. december 2004 - 01:06 #4
Her svarer den så tilbage med "Name 'recordset' is not declared."
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
01. december 2004 - 07:39 #5
Sry.... jeg havde læst det forkert....

hvordan ser din StrSQL ud?
Avatar billede mnt82 Nybegynder
01. december 2004 - 16:56 #6
Den ser således ud:

strSQL = "SELECT Larer_Info.Fornavn, Larer_Info.Efternavn ORDER By Efternavn;"
Avatar billede mnt82 Nybegynder
01. december 2004 - 18:00 #7
Men det havde nu ikke noget med den at gøre, jeg fandt ud af det på anden vis.

Lukker.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
01. december 2004 - 20:16 #8
-