Avatar billede sentura Nybegynder
28. november 2004 - 22:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

I/O fejl på DVD-drev

Dav.

Jeg har for nyligt installeret et DVD/RW-drev i min computer, og sat det til. Problemet ligger i, at når jeg prøver at afspille DVD'er i det, kommer der ikke nogen autorun op, og når jeg klikker på ikonet siger den der er en I/O fejl. Den tager CD'er fint, men åbenbart ikke DVD'er.

Det er en Plextor DVDR PX-712A.

Nogen bud?
Avatar billede halifax Nybegynder
28. november 2004 - 22:57 #1
Hvilket program bruges til afspilning af DVD'er. Og har du sat drevet til "DMA hvis den er tilgængelig"
Avatar billede sentura Nybegynder
28. november 2004 - 23:23 #2
Overhovedet ikke noget program. Bare Denne Computer -> Klik på Drevet (i WinXP)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. november 2004 - 23:51 #3
Det vil jeg tolke som om du bruger Windows Media Player. Prøv at åbne det, klik på Afspil, dernæst DVD og peg på dit DVD drev.

Tjek lige dine IDE kanaler er sat til "DMA hvis tilgængelig."
Højreklik Denne Computer -> Egenskaber. Klik på Hardware, dernæst Enhedshåndtering, udvid (+)-tegn ud for IDE ATA/ATAPI controler, marker Primær IDE kanal, højreklik vælg Egenskaber og klik på Avancerede indstillinger og kontroller Overførselstilstand er "DMA...."
Det samme for Sekundær IDE kanal.
Avatar billede sentura Nybegynder
29. november 2004 - 00:18 #4
Det er ikke Windows Media Player, men bare Windows XP. Jeg bruger ingen afspilningsprogrammer da det er en DATA DVD.

Desuden er begge IDE devices sat til DMA.
Avatar billede sentura Nybegynder
29. november 2004 - 11:54 #5
Problemet løste sig selv..  Underligt, men nu virker det.
Avatar billede sentura Nybegynder
29. november 2004 - 11:55 #6
...
Avatar billede halifax Nybegynder
29. november 2004 - 18:03 #7
OK, det var ikke ud fra spørgsmålet til at se, det ikke var en DVD film, eller fx. spil. Men en data DVD - måske en du selv har brændt som backup??
Almindeligvis skal den indeholde en autorun.inf-fil, som indeholder oplysninger om, hvordan skiven skal starte op. Om ikke andet så min. at åbne en folder, dvs. så man an se indholdet på skiven, evt (ofte) som en html side.

Du kan lukke spørgsmålet ved at akceptere egt svar. Jeg har ikke lagt noget svar.