Avatar billede haug Nybegynder
26. november 2004 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst problem efter inst af SP2

Hej

Min nabo har et problem, og jeg har forsøgt at hjælpe uden held.

Han har trådløst router og har kørt fint indtil han fik SP2 på. først kunne det trådløse net falde ud ind imellem og nu helt faldet ud. Jeg kunne se ved at checke ikon i process linie at det intet trådløst net var tilgængeligt.
Efter at have slukket alt udstyr kabelmodem, router og PC og tændt en efter en. Kunne jeg få det trådløst net at se i ikonet, så langt så godt. Men jeg kan ikke logge mig på, så jeg kan få lov til at bruge nettet.

Det er sat til 128 bit kryptering og kode er ikke ændret siden overgang til SP2. Men den vil ikke accepterer den indtastede kode.
Eller rettere der kommer et billed med en sender og en pc hvor der står noget med. "Der oprettes forbindelse til xxxxx" men der sker aldrig mere. Den stopper efter et stykke tid.

Hvad er det som SP2 ændre på i opsætning, siden den forbindelse som har virket perfekt hele tiden, nu lige pludselig ikke kan få lov til at logge på.

mvh haug
Avatar billede kenp Novice
26. november 2004 - 21:59 #1
har i prøvet at køre guiden trådløst netværk som er i kontrolpanelet!
Avatar billede haug Nybegynder
26. november 2004 - 22:08 #2
Hej igen,

Nej det har jeg ikke, var lige et smut over og kikke på det igår, så det var ikke så meget jeg fik kikket på.

Men jeg skal derover lørdag formiddag, så alle gode råd modtages gerne. Du mener vi blot skal køre denne guide, så vil vi kunne "logge" på.
Men jeg kan jo allerede nu se det trådløse net og det er "aktivt" intet rødt kryds over. Blot kan man ikke få adgang via den kode som hele tiden her været gældende

haug
Avatar billede kenp Novice
26. november 2004 - 22:14 #3
Nej det er det jeg gætter på, men jeg tror at den er smuttet over på den forkerte krypteringsform, så den f.eks. køre WPA i stedet for WEP eller omvendt.

Ellers kan man jo alternativt resette hans trådløse også sætte det op igen forfra.
Avatar billede haug Nybegynder
26. november 2004 - 22:27 #4
Ja det var også mit umiddelbare indfald, at resette skidtet og starte forfra.

Det var også blot om nogen havde oplevet tilsvarende og måske fundet en løsning

haug
Avatar billede kenp Novice
26. november 2004 - 22:33 #5
Den har så ikke rigtig været oppe og vende her på E så.
Avatar billede haug Nybegynder
25. januar 2006 - 11:58 #6
slut