Avatar billede simonhoejer Nybegynder
25. november 2004 - 15:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent en fil til et danskprojekt i gymnasiet

Hej eksperter

I forbindelse med et danksprojekt om massekommunikation har jeg skal jeg skrive om dokumentaren 'Bataljonen' på TV2.
I forbindelse med fremlægggelsen skal jeg vise nogle klip fra udsendelsen, men der er ikke nogen steder på TV2.dk hvor man kan downloade episoderne, man kan kun se dem.
Jeg har derfor prøvet at bruge NetTransport, og det virker også... næsten...
Jeg kan nemlig afspille filmen, men ikke springe i den hvilket ikke er så fedt når det er små klip jeg skal vise.
Så jeg var smart troede jeg og ville åbne den i Windows Movie Maker og så lave de små klip til små selvstændige filer... men det virker heller ikke... den siger at den ikke kan importere filen fordi den ikke er indexseret.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket program jeg skal bruge for at kunne hente filerne og derefter regigere den i MovieMaker?

Der er store point på spil da det er meget vigtigt at jeg får det lavet hurtigst muligt.
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
25. november 2004 - 15:24 #1
Hvis det har nogen betydning ligger det ønskede afsnit på følgende adresse:
mms://mms-vod.media.tele.dk/tv2vod/vod/24710.wmv
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. november 2004 - 15:27 #2
Skriv til TV2 og fortæl om problemet, så er de nok venlige og sende dig en kopi. Under alle omstændigheder kan de svare dig på om du kopiere deres materiale til din opgave.
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
25. november 2004 - 15:36 #3
Det har jeg forsøgt og fik følgende svar:

--------------------------------------------------

Kære Simon

Tak for din mail og forespørgsel.

Desværre låner eller lejer vi ikke vores programmer ud
Du kan købe en VHS eller DVD kopi til intern brug.
Prisen for en kopi er 1990 kr plus moms.

Du kan evt også prøve at henvende dig på amtscentralen
Der kan du låne gratis.

Med venlig hilsen

Jytte Dalsbo
TV 2 DANMARK
TV 2 arkivsalg

tlf. 65 91 91 91
e-mail jyda@tv2.dk

------------------------------------

Problemet er at jeg ikke lige har 1900kr og det har skolen heller ikke, og amtscentralen kan ikke skaffe det før det er for sent.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. november 2004 - 15:44 #4
lol
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. november 2004 - 15:45 #5
Du glemmer at lægge de 25% moms oven i hatten...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. november 2004 - 16:26 #6
ØV, surt :(
Avatar billede anwaize Nybegynder
12. december 2004 - 22:20 #7
Ved ikke om det er muligt, men prøv med et streaming ripper program: eks: "SDP Multimedia" Det bruger jeg til at streame musik, men ved ikke om det virker til film