Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. november 2004 - 11:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nuke Vejr modul

Jeg har ledt efter et vejrmodul til phpnuke, men kan ik finde noget der virker ordentligt.. jeg har det her php script, http://www.pcprof.dk/weather.rar , der virker som det skal, men jeg kan ik finde ud af at lave det om til et modul.. Jeg giver 100 point til den der kan lave dette om for mig.. tror ik det er ret svært hvis man ved hvad man laver..

Hilsen Nicki
Avatar billede avminarm Juniormester
25. november 2004 - 11:37 #1
hart du et online link til et vejr modul der virker (hvad er et vejr modul helt præcist??)
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 17:03 #2
<ole>

Det er dyrt at drive en meterologisk tjeneste. Derfor skal man som oftest betale en hel del for trække på en sådan ... præcis som du skal, hvis du bruger det script, du linker til  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. november 2004 - 17:07 #3
Hej Jens.. Jeg fandt selv ud af hvordan man gør. Det var ik så svært. Det er et script der viser vejret i udvalgte storbyer rundt om i verden.. Man skal ikke betale for meterologiske oplysninger dem kan alle hente. Der findes tusindvis af vejrstationer rundt om i verden der hele tiden sender nye Metar filer ud.. Dem skal man så parse med en xml parser for at få de info man skal bruge og ikke andet. Du kan se scriptet i aktion her http://justtravel.dk

Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. november 2004 - 17:11 #4
Og jeg linker til det fra min egen side :D Det er GPL

Jeg fatter ik hvordan man deler sine point ud herinde
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. november 2004 - 17:12 #5
Har fixet det selv så sry ingen point :D
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 17:29 #6
Jaja ... koden er i GPL - men det er data så sandelig ikke. Dem skal du betale for i hard cash  ;o)

Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, du ikke har forstået, når du henter en lokation på:
  http://xoap.weather.com/search/search?where=sarajevo
... det står jo ellers skåret ud i temmelig tykt pap, at du skal have en licens fra weather.com
Du kan læse mere om dem og deres forretningsbetingelser her:
  http://www.weather.com/
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 17:32 #7
Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt kontakte weather.com og spørge, om du må bruge data gratis - og hvad du ellers skal betale for dem. Det kan blive temmelig dyrt, hvis de får logget dig og du ikke har tilladelse  :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. november 2004 - 17:49 #8
De skriver at du gerne må bruge deres data når du udtrykkeligt skriver hvor du har det fra.. Skriv nu bare et eller andet svar så jeg kan få lukket den her post..
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 18:02 #9
Kunne du ikke lige smide linket til, hvor? Det kunne være jeg og andre var interesseret  :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. november 2004 - 18:48 #10
Jeg læste det i et forum angående scriptet. Jeg kan ik finde det igen, og vil heller ik tage det for gode varer. Jeg har skrevet til weather.com og afventer deres svar. Skriver igen når de har svaret
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 22:13 #11
Lyder kanon  ;o)
Avatar billede trust1 Nybegynder
26. november 2004 - 17:32 #12
Prøv MS-Weather, syntes selv det er godt.
Kan hentes her:
http://zamboozle.com/1/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&cid=3&lid=7&title=MS-Weather
Du kan se hvordan det virker her:
http://www.hyundai-kalundborg.dk/index.php

Held & Lykke
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. november 2004 - 17:36 #13
Den ser fin ud, men giver samme pronlemstilling som vi har diskuteret her i artiklen. Det er metar fra weather.com der bliver brugt. Jeg har skrevet til weather.com og afventer stadig svar.. Jeg har ligeledes skrevet med gutten der har lavet php WeatherReport. Han siger han har en pdf fra weather der beskriver hvordan deres data må bruges. Jeg afventer ligeledes svar fra ham.

Jeg skriver herinde igen når jeg ved mere
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. december 2004 - 11:23 #14
Jeg har endnu ikke modtaget svar fra weather.com. Men jeg har til gengæld modtaget pdf dokumentet fra programmøren af scriptet.. Det er lavet af Weather.com og beskriver i detaljer hvad der skal gøres for at bruge deres metar.. Det er ret enkelt, lav en konto hos weather, det er gratis, og link så tilbage til dem på den rigtige måde. I kan hente PDF dokumentet her http://pcprof.dk/guide_weather_com.pdf

Nicki